הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ארגוני המגדלים: שביתת החקלאים תתקיים כמתוכנן


בצעד של הרגע האחרון, ב- 22 בנובמבר יפתחו חקלאי ישראל בשביתת אזהרה בת 72 שעות, בניסיון להביא למעורבותה של הממשלה במשבר הקיומי הפוקד את החקלאות הישראלית ואת ההתיישבות החקלאית בישראל. כצעד מחאה ראשון, החקלאים ימנעו את העברת התוצרת החקלאית לשווקים במשך שלושה ימים

מערכת פורטל החקלאות  14-11-2010


בישיבת חירום שהתקיימה ביום ה', החליטו תנועות ההתיישבות - התאחדות חקלאי ישראל בראשות אבו וילן, התאחדות האיכרים בראשות דובי אמיתי, ותנועת המושבים בראשות איתן בן דוד, תנועות נוספות וארגוני המגדלים – לראשונה מיום הקמת המדינה, להשבית את אספקת הפירות, הירקות והחלב לכל רשתות השיווק ולמערך השווקים הסיטונאי, החל מה-22 בנובמבר, למשך כ – 72 שעות. מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי הירקות מכהן כיו"ר מטה המאבק.

ממטה המאבק של החקלאים נמסר כי כל הניסיונות להגיע להידברות אפקטיבית אל מול ממשלת ישראל עלו בתוהו. ''לארגונים היציגים של החקלאים בישראל לא נותרה כל ברירה, אלא לשבות כדי להבהיר למשרד האוצר, לרשות ההגירה ולציבור הרחב, כי החקלאות הגיעה לנקודת משבר קיומית וכבר לא ניתן להמשיך ולעבד את השטחים החקלאיים בכבוד. החקלאים מפנים אצבע מאשימה כלפי הממשלה שמדרדרת את החקלאות במדינת ישראל למצב בלתי אפשרי, נמנעת מהפעלת מדיניות ציונית ולאומית כוללת ונוהגת מזה שנים במדיניות של "בת יענה" כלפי ההתיישבות החקלאית-ציונית במדינת ישראל.''

בהתאחדות האכרים אומרים היום, כי כתוצאה מהמצב שנוצר, חקלאים רבים נוטשים את אדמותיהם, מה שגורם לגאולת קרקע הפוכה ובסופו של דבר לפגיעה בביטחון מדינת ישראל, בערך ההתיישבות, בשמירה על שלטון החוק ובריבונות הישראלית בקרקע הלאום. חקלאים רבים לא מצליחים להתפרנס בכבוד המדינה והם נאלצים לממן בצורה ישירה את "הזכות" להמשיך ולאבד את הקרקע והמשקים.

החקלאים דורשים מהממשלה לעמוד בהסכמים שגובשו בין הסקטור החקלאי לבין הממשלה. סוגיות יסוד של מדיניות תעסוקה, עידוד ייצור חקלאי ומדיניות מים – נזנחו ע"י הממשלה תוך התעלמות מהדחיפות הנדרשת למניעת פגיעה בלתי ניתנת לתיקון בחקלאות הישראלית.

דובי אמיתי, נשיא התאחדות האיכרים וחקלאי ממטולה מסר: "החקלאים מרגישים שהמדינה מצפצפת עליהם ושלא נותרה ברירה, ב-22 לנובמבר ישבתו החקלאים מכל רחבי הארץ במטרה להעביר מסר שהחקלאות במדינת ישראל הכרחית הן לתוצרת משובחת לציבור והן לשמירה על ביטחון המדינה. לצערנו, הממשלה מדברת הרבה, עושה מעט ומתכוונת לשום דבר. בכוונתנו להעמיד למבחן את הדיבורים הערכיים של הממשלה במבחן המעשה".

איתן בן-דוד, מזכ"ל תנועת המושבים מסר: " נוצר במדינת ישראל מצב אבסורדי שאינו מתקבל על הדעת, בו עסוקים בהקזת דמם של החקלאים, מתעמרים בהם והופכים אותם לאויבי המדינה. זאת במקום להצדיע להם, להדליק בשמם משואה ביום העצמאות ולהודות להם, על מה? על העבודה והמלאכה, על התוצרת הטריה, האיכותית והמגוונת לכלל האוכלוסייה, על הביטחון והשמירה על גבולות המדינה, עבודה שאין שכר בצידה חבל וכואב שתהליך גאולת האדמות שהדורות הקודמים הקריבו כל כך הרבה למענו יסתיים במסירה מרצון של הקרקעות לגורמים אחרים ובסיום עצוב של אחד הפרקים החשובים בציונות".