הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


רשות המים אישרה השקיית הצלה לחקלאים שחרגו מן המכסה


חקלאים שצרכו את כל ההקצאה השנתית יוכלו לקבל מים נוספים ב-170% יותר ממחיר המים לחקלאות (4.5 שקלים למטר מעוקב). אספקת מים בהתאם להסדר זה תיעשה על בסיס אישור בכתב ומראש מרשות המים

מערכת פורטל החקלאות  14-11-2010


בישיבתה האחרונה מיום 11 בנובמבר 2010, אישרה מועצת רשות המים לחקלאים אפשרות לצרוך כמויות נוספות של מים למטעים ולגידולים אחרים המצויים בסכנת כמישה בשל העדר משקעים.

בשבועות האחרונים סגרו רשות המים וחברת מקורות את אספקת המים לאלפי חקלאים, לאחר שהגיעו לכמות שהוקצתה להם ל-2010, עקב מזג האוויר החם, עצירת הגשמים ו-6 שנים שחונות שהביאו לכך שנאלצו להסתפק במכסות מים שקטנו.

בהודעת רשות המים שנמסרה לאגודות החקלאיות, למושבים, לקיבוצים ולחקלאים פרטיים, נכתב כי הרשות תאפשר לחקלאים שצרכו את כל ההקצאה השנתית לרכוש מים נוספים במחיר 4.5 שקלים למ"ק, המבטא את המצב הנואש אליו נקלע משק המים בישראל. חקלאים שיגישו בקשות לתוספת הצלה, יוכלו לרכוש ברשות המים "קופונים של מים" בתמורה לתשלום מראש של מחיר החריגה מההקצאה, שאותה צרכו עד סופה. אם לא יצרכו את כל הכמות שבגינה שילמו מראש, יוכלו לקבל החזר בגין המים ששילמו אך לא צרכו.

דובר רשות המים הדגיש כי בכל מקרה לא תאפשר רשות המים לחקלאות לחרוג מהקצאת המים שאושרה לה ב-2011 והמים שיקבלו להשקיית הצלה ינוכו להם מהקצאות השנה הבאה.

כמו כן, מנהל הרשות יהיה רשאי, בשים לב למצב הגשמים ולדיווחים על הכמויות שמסופקות בפועל לפי הסדר זה, להפסיק את ההיתר לאי סגירת המים בכל עת ועל כן אין בהחלטה זו משום הבטחה או התחייבויות כלשהן לגבי המשך מתן האפשרות לצריכת מים עד סוף השנה או כל מועד אחר.

להודעה המלאה של רשות המים ולפניות - לחצו כאן