הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חקלאי מהגולן נפצע קשה במרדף אחר גנבי בקר


חקלאי מאזור בוקעתא שבצפון רמת הגולן זיהה מספר חשודים שהעמיסו על נגרר ארבעה עגלים ונמלטו מהמקום. במהלך מרדף אחרי הגנבים התהפך רכבו והוא נפצע באורח קשה. לפני כחצי שנה נפצע באורח קל עמרי שרון, בנו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, בזמן שניהל מרדף אחר 2 בדואים שניסו לגנוב ציוד חקלאי משטח חוות שקמים בנגב

שלומית קידר, מערכת פורטל החקלאות  15-11-2012


חקלאי בשנות ה-40 לחייו מרמת-הגולן נפצע אחר-הצהריים (ב') במהלך מרדף אחר גנבים שלקחו מהמשק שלו ארבעה עגלים ונמלטו מהמקום. החקלאי התהפך עם רכבו, ונפצע בראשו באורח קשה. מסוק של מד"א ועליו צוותים רפואיים פינה את האיש לבית החולים רמב"ם שבחיפה.

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי חקלאים שהיו באזור הבחינו בגנבים מעמיסים עגלים על הטנדר שבו נסעו ואז פתחו אחריהם במרדף במספר מכוניות, כאשר במהלך המרדף כאמור התהפכה מכוניתו של אחד מהם.

הגנבים המשיכו להמלט לאחר התאונה והמשטרה שהגיעה לזירת הארוע החלה לדלוק אחריהם. במהלך המרדף זרקו הגנבים את העגלים מהנגרר, ולאחר מכן אף שחררו את העגלה לעבר הניידת שרדפה אחריהם. הרכב עצר סמוך לקצרין והארבעה ברחו ברגל. שניים מהם נעצרו בתוך זמן קצר, והשלישי נתפס לאחר שהשוטרים ירו באוויר.

מבית החולים רמב"ם נמסר כי מצבו של החקלאי שנפצע בהתהפכות קשה והוא הועבר להמשך טיפול במחלקת הטראומה כשהוא מורדם ומונשם.

''זו מכה איומה לענף הבקר'' אומר חיים דיין מנכ"ל ארגון מגדלי הבקר. ''הבוקרים נאלצים לעבוד ביום ולשמור בלילה, ובעיקר בחגים כמו חג הקורבן, אז עולה מספר הגניבות בכל חלקי הארץ. רק בחודש האחרון נרשמו כמאה גניבות של ראשי בקר לבשר בצפון ובדרום הארץ. שלל המכות הניחתות על הבוקרים מקשות על קיום פרנסתם בענף הבקר לבשר".

לפני כחצי שנה נפצע באורח קל עמרי שרון, בנו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, בזמן שניהל מרדף אחר 2 בדואים שניסו לגנוב צנורות השקיה משטח חוות שקמים בנגב. באותו מקרה, נלכד אחד החשודים ע''י המשטרה שהגיעה למקום, ואילו השני הצליח להמלט מהמקום.

בחודש יוני השנה נפסק בבית המשפט העליון עונש תקדימי של 5 שנות מאסר בפועל לתושב מזרח ירושלים בן 22, שהורשע בגניבת 21 עגלים ממושב כפר פינס בשווי 150 אלף ₪ ובניסיון לגנוב 51 עגלים נוספים ממושב כפר יהושע, נסיון אשר סוכל ע"י סיור של משמר הגבול. זהו העונש החמור ביותר שקיבל עד היום נאשם בגין גניבת בקר, ויש בו ביטוי מוחשי להמשך מדיניות ההחמרה בעבירות גניבת הבקר.

בתוך כך, בכנס שיזמו אמב"ל (ארגון מגדלי בקר לבשר) והתאחדות מגדלי הבקר לחלב, בנושא גניבות הבקר בחודש שעבר, מסר חיים דיין מנכ"ל ארגון מגדלי הבקר, כי בין השנים 2006-2009, חלה ירידה של 40% בגניבות הבקר והצאן (בתקופה זו נרשמו כ-4000 גניבות של ראשי צאן בשנה). לדבריו, חוק הרעייה שיסייע בשמירה על שטחים פתוחים והסדרת נושא הרעייה בישראל, יסייע אף הוא למשטרה הירוקה ומג"ב לשלוט על מרחבים אלו כחוק.