הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


יום שלישי ברציפות: גל השריפות בצפון נמשך


בשעות הצהריים הצליחו צוותי כיבוי להשתלט על שתי שריפות שפרצו בגליל. עשרות דונמים עלו באש. אתמול כילתה שריפת ענק 10,000 דונם של צמחיה ושטחי מרעה בנחל אל על. מנכ''ל ארגון מגדלי הבקר מעריך כי הנזק לשטחי המרעה לאחר השריפות האחרונות בגולן עומד על 3.5 מליון שקל. ''הבוקרים יאלצו להאכיל את הבקר במזון מוגש, שעלותו גבוהה ומחיריו אמורים לעלות שוב כבר מהחודש הבא''

שלומית קידר, מערכת פורטל החקלאות  16-11-2010


גל השריפות ממשיך גם היום עם התפרצותן של שתי שריפות באזור הגליל המערבי.

בצהריים פרצה שריפה בנווה זיו שבגליל המערבי. 6 צוותי כיבוי של קק"ל וכיבוי האש בסיוע מטוסים השתלטו על השריפה שכילתה כ-50 דונמים של חורש טבעי. בתחילה נשקפה סכנה ליישוב נווה זיו אולם כוחות הכיבוי הצליחו לכתר אותה ולמנוע ממנה להתפשט לישוב. מקור השריפה הוא הצתת גזם של זיתים.

מוקדם יותר הבוקר פרצה שריפה ביער שגב. במקום היו צוותי קק"ל, 7 צוותי כיבוי ו-3 מסוקים. כ-40 דונמים של עצי אורן עלו באש טרם נבלמה. השריפה הבוקר ביער שגב, היא תוצאה של התחדשות האש שפרצה במקום שלשום בלילה ואתמול, אז כילתה 25 דונם של חורש נטוע.

אתמול נאלצו כוחות הכיבוי להיאבק בשריפת ענק שכילתה כמעט כליל את הצמחייה בשמורת נחל אל-על שבדרום רמת הגולן (כ-10,000 דונם של צמחיה ושטחי מרעה) ובשורה של שריפות נוספות, קטנות יותר, שפרצו ברחבי הצפון.

חיים דיין, מנכ"ל ארגון מגדלי הבקר מוסר, כי הנזק לשטחי המרעה לאחר שתי השריפות הגדולות שהתרחשו בדרום רמת הגולן , עומד על 3.5 מליון שקל. לדבריו, הבעיה קשה עוד יותר בשל השנה השחונה, והגשם שבושש להגיע. ''הבוקרים יאלצו להאכיל את הבקר במזון מוגש, שעלותו גבוהה ומחיריו אמורים לעלות שוב כבר מהחודש הבא בעקבות היובש ועצירת הגשמים''

לדברי דיין, רמת הגולן הוא האזור בעל שטחי המרעה האיכותיים ביותר בארץ. בדרום רמת הגולן רועים כיום בשטחי המרעה מעל 3000 ראשי בקר לבשר.