הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חליבת בוקר עם זהבית


''למדתי וראיתי הרבה דברים שלא הכרתי מקודם, אני מעריכה את אנשי האזור, ובכלל את תרומת הקיבוצים למדינה. חשוב לי שתדעו, תנובה גם שלכם'' כך מנכ''לית קרן אייפקס בסיור שארגנה תנועת הקיבוצים להנהלת החברה

מאת: אביב לשם, דובר התנועה הקיבוצית  16-11-2010


''תנובה היא גם שלכם''. זה היה המסר, מרגיע מחבק, עמו פתחה זהבית יוסף-כהן, מנכ"לית קרן ההשקעות אייפקס, בעלת השליטה בתנובה, בדברים שנשאה בתום סיור בקיבוצים שארגנה התנועה להנהלת החברה.

הסיור נערך בקיבוצי עוטף עזה - אזור לא שיגרתי לאנשי תנובה "החדשה", שנרכשה לפני כשלוש שנים על ידי חברת ההשקעות הבינלאומית - אייפקס פרטנרס.

הסיור החל ברפת של קיבוץ זיקים. החבורה שכללה מהצד הקיבוצי גם ראשי ארגונים כלכליים אזוריים, שמחזיקים כ-23.5% ממניות תנובה, שמעה הסברים על תנובת החלב בקיץ ובחורף, תנודות בימי קסאם, וכיווני התפתחות ודרכים להקל על ה'יצרניות' בחום הכבד.

אחרי זיקים המשכנו לתצפית "החץ השחור" על צפון רצועת עזה, ומשם דרומה, לקיבוץ כרם שלום, להיכרות קרובה עם הקיבוץ, ועם חומת המגן שנבנתה מול הרצועה. התחנה הבאה הייתה מפעלי חבל מעון, גזר, צנוניות, תפוחי אדמה שנארזים ומשווקים מהנגב הצפוני לכל רחבי הארץ והעולם. מתעשיית הלוא-טק החקלאית לאימפריה האזורית - קיבוץ בארי, לסיור במפעל הדפוס, שחגג לאחרונה 60 שנים להקמתו.

בדברי סיכום ציין מזכיר התנועה, ולוולה, שבחרנו לקיים את הביקור דווקא באזור הדרום, שיודע ימי שקט לצד ימי נפילות טילים ואימה המשבשים את שגרת החיים. חשוב לנו חיזוק הקשר של התנועה הקיבוצית עם הנהלת תנובה, קשר שמיטיב עם כלכלת הקיבוצים ומשק החלב. תנובה ממשיכה להוות עוגן כלכלי לקיבוצים, גם לאחר מכירתה", אמר. זהבית כהן יוסף, מנכ"לית אייפקס ישראל הודתה על הסיור, "למדתי וראיתי הרבה דברים שלא הכרתי מקודם, אני מעריכה את אנשי האזור, ובכלל את תרומת הקיבוצים למדינה. חשוב לי שתדעו, תנובה גם שלכם. אנחנו נכנסנו כדי לעשות בה עבודה, לייעל, אבל תנובה היא גם שלכם, וחשוב לי שתחושו כך".