הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שביתת החקלאים - כנסי מחאה בצמתים


מאיר יפרח, יו''ר מטה המאבק פונה היום לחקלאים וקורא להם להתאחד סביב השביתה בעוד כשבוע ''הצלחתה של פעולת מחאה זו תפגין את כוחנו, תראה שאי אפשר עוד לשתוק ולתת שיפגעו בנו, תוכיח שאנחנו יודעים להתאחד ולפעול, גם במחיר של אובדן תוצרת או פגיעה בהספקת תוצרת לציבור הרחב'' החקלאים יגיעו למחות בצמתים ברחבי הארץ, ממחניים בצפון ועד צומת הערבה בדרום

מערכת פורטל החקלאות  16-11-2010


בישיבת חירום שהתקיימה ביום חמישי האחרון בנוכחות נציגי תנועות ההתיישבות התקבלה החלטה להשבית את אספקת הפירות, הירקות והחלב לכל רשתות השיווק ולמערך השווקים הסיטונאי, החל מה-22 בנובמבר, למשך כ - 72 שעות.

מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי הירקות שנבחר ליו"ר מטה המאבק, פונה היום אל ציבור החקלאים בישראל

חבריי החקלאים מכל הענפים,

מאז קום המדינה לא נקטו החקלאים בצעד של השבתת תוצרת, כי אין תחמושת קשה יותר. עם זאת, פעולות אחרות כבר מיצינו, ופעילות קיצונית זו היא הדרך בה אנו מוצאים לנכון להביע את המיאוס והכעס נוכח הקיצוץ הבלתי מוצדק במספר העובדים, הפרת ההסכמות אליהם הגיעו עם קובעי המדיניות ורדיפת מגזר החקלאים ללא הרף בנושא העובדים זרים.

לכן, אנו קוראים לכל אחד ואחת מכם להירתם ולתת יד להצלחת ההשבתה, בימים שני, שלישי, רביעי, בתאריכים 24-22 בנובמבר 2010.

חשוב שתדעו: הצלחתה של פעולת מחאה זו תפגין את כוחנו, תראה שאי אפשר עוד לשתוק ולתת שיפגעו בנו, תוכיח שאנחנו יודעים להתאחד ולפעול, גם במחיר של אובדן תוצרת או פגיעה בהספקת תוצרת לציבור הרחב.

מטרת המאבק היא לקבוע את מכסת העובדים הזרים בהתאם למקדמים של משרד החקלאות במילוי החוברות ולאפשר לחקלאים ראש שקט לגדל תוצרת זולה, איכותית ובכל ימות השנה. כולנו יודעים, קיצוץ בכוח האדם יצמצם את יכולת הייצור שלנו, יביא לקריסת משקים ויעלה את מחירי התוצרת לרמת המחירים הגבוהים באירופה, בירקות, בפירות ובהדרים, שרק השכבות המבוססות שם יכולות להרשות לעצמם לרכוש אותה.

הגיע הזמן שהמדינה תתעסק עם נושאים חשובים באמת ותרפה מן החקלאות, שמחזיקה את האדמות, שומרת על הגבולות, מאפשרת פרנסה למתגוררים בפריפריה, מאפשרת את מה שמובן מאליו: תוצרת טובה, טרייה, איכותית ובריאה, במשך כל השנה, במחירים שווים לכל נפש.

אצלנו בארץ אוהבים לחפש מתחת לפנס. אלפי פליטים סודניים נכנסים מהגבול בדרום, מכסת העובדים הזרים לסיעוד הינה ללא הגבלות, מדינת התחנה המרכזית בתל אביב נכבשה, עובדים ישראליים אינם רוצים ומסוגלים לעבוד בחקלאות, עובדים פלשתיניים כנראה אינם בהישג יד. אנחנו מוכנים לשתף פעולה למען צמצום האבטלה, ובחקלאות יש מקום לכולם, אבל אין מי שיבוא לעבוד בחקלאות מלבד העובדים הזרים.

הקיצוץ במספר העובדים הזרים הוא הרס החקלאות, ההסכם שנחתם בנושא מיושם רק בחלקים שנראים למשרדי הממשלה, ואם חד צדדית יתממש הקיצוץ מ-28,000 עובדים זרים ל-18,000, זוהי גזרה שהחקלאים לא יוכל לעמוד בה. כמו-כן, נכפה עלינו לשלם מס מעסיקים בגובה 10%, המהווה עול נוסף, ויש לבטלו.

לכן נשבית את שיווק התוצרת בכל הענפים החל מהיום שנקבע, 22.11.10, למשך שלושה ימים, נלווה את המאבק בכנסי מחאה אזוריים בצמתים, ונראה לכולם שכוחנו בביצוע אמיתי ולא באיומי סרק.

מאיר יפרח, ראש מטה המאבק

מחאה בצמתים 22.11.10 - 24.11.10
1. צומת הערבה - חבלין, דודי קדוש
2. צומת נתיבות - בוכריס, ברכה, הנגבי, ליאור קטרי
3. צומת קסטינה - דרור אלמגור, משולם בשארי, שלמה יוחנן
4. צומת בילו - נוימן, הרשקוביץ, כחלון
5. צומת פרדיס - מזרחי שמואל, אשורי, אלי מוגרבי
6. צומת הרואה - עמוס זהביאן, רסמי דקה, עופר דנין, שמעון חי
7. צומת גשר הרומי - בית שאן, בקעת הירדן, -ציון, אנה, צביאלי
8. צומת מחניים - דובי אמיתי, קובי כץ, משה ברשת, עדי שוורץ - ראש פינה

על החקלאים להגיע בימי השביתה החל משעה 14:00 עד 16:00 לצמתים, לחלק פרחים או ירקות ומחאה באמצעות שלטים.