הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מזכירות הקיבוץ הדתי התכנסה למפגש ב'חצר ראשונים' בדגניה


בין הנושאים שעלו על סדר היום - פעילות בני הקיבוץ הדתי במסגרת ארגון ''השומר החדש'' כנגד השתלטות לא חוקית על שטחי הישובים, גניבות בקר ורמיסת יבולים. כמו כן הודגש הצורך לאפשר לבני הקיבוץ הדתי לשמור על אורח חיים דתי הכולל כשרות מזון, שמירת שבת ותפילה. בהתכנסות גם נדונה סוגית הקשר שבין תנועת הקיבוץ הדתי ובני עקיבא

מערכת פורטל החקלאות  18-11-2010


המזכירות המורחבת של תנועת הקיבוץ הדתי התכנסה לישיבה מיוחדת ב"חצר ראשונים" בקיבוץ דגניה א', לציון מאה שנה להקמת הקיבוץ הראשון. במפגש השתתפו למעלה מחמישים חברי מזכירות מכל קיבוצי התנועה.

ההתכנסות נפתחה בסיור מודרך בחצר האתר ובמוזיאון דגניה, בו הוקרן סרט על חייה של רחל המשוררת.

מזכיר דגניה, שי שושני, ברך על הרעיון של עריכת ישיבת המזכירות בדגניה והעלה בדבריו קווים משותפים למייסדי דגניה ולתנועת הקיבוץ הדתי.

הנושא הראשון על סדר היום היה פעילות בני הקיבוץ הדתי במסגרת ארגון "השומר החדש". יואל זילברמן, מייסד הארגון, תאר בפני החברים את הסיבות שהביאו אותו ואת חבריו לפעילות כנגד השתלטות לא חוקית על שטחי הישובים, גניבות בקר בשטחי מרעה, חיתוך גדרות ורמיסת יבולים. בני הקיבוץ הדתי בשנת י"ג הצטרפו לשלושה גרעינים של מתנדבים הפועלים במושב ציפורי ובקיבוצים גלעד ורמת יוחנן.

בדיון הובעה הערכה רבה לפעילות הציונית חלוצית והודגש הצורך לאפשר לבני הקיבוץ הדתי לשמור על אורח חיים דתי הכולל כשרות מזון, שמירת שבת ותפילה במנין. את הפעילות מלווה מטעם הקיבוץ הדתי הרב דוד בן זזון שפרסם פסק הלכה המבהיר כיצד ניתן לבצע את פעילות השמירה בשבת על פי ההלכה.

נושא מרכזי נוסף שנדון, היה פעילותה של מחלקת הנוער בגילאי התיכון ומחלקת הדור הצעיר למשתחררים מהצבא, בריכוזו של רזי בן יעקב מקיבוץ כפר עציון. הפעילות של הצעירים תפסה תאוצה בשנה האחרונה ועיקרה העמקה אידיאולוגית ועיסוק ברעיון תורה ועבודה.

בדיון נדונה בהרחבה סוגית הקשר שבין תנועת הקיבוץ הדתי ובני עקיבא והודגש הרצון לשתף פעולה עם בני עקיבא בכל המפעלים של הציונות הדתית.

בסיום הישיבה נסעו החברים לצריף המשוחזר באום ג'וני לתמונה משותפת המשחזרת את זו של מייסדי דגניה.