הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ביום ראשון בבוקר ייעצר שיווק התוצרת החקלאית לשווקים


ביום ראשון בשעה 11:00 ייעצר שיווק התוצרת החקלאית הטרייה לשווקים הסיטוניים ולרשתות השיווק. במקרה שהשבתת התוצרת לא תשפיע על קובעי המדיניות לשנות את החלטותיהם, ישקלו המגדלים להחריף את צעדיהם

מערכת פורטל החקלאות  18-11-2010


חקלאי ישראל מבצעים היום את הכנותיהם האחרונות לקראת השבתת ההספקה של תוצרת חקלאית טרייה לציבור בישראל בשבוע הקרוב, בימים ב', ג', ד', 24-22 בנובמבר 2010.

מאז קום המדינה לא נקטו החקלאים בצעד כה קיצוני של השבתת תוצרת, אך דרך זו היא הכרחית לדבריהם, כדי להביע את מחאתם וכעסם נוכח הקיצוץ הבלתי מוצדק במספר העובדים הזרים ורדיפת המגדלים באמצעות הטלת מס מעסיקים ותשלום אגרות.

החקלאים דורשים לאפשר להם לעבוד בראש שקט, כדי לספק לאוכלוסייה בישראל תוצרת זולה, איכותית ובכל ימות השנה. קיצוץ בכוח האדם יצמצם את יכולת הייצור של החקלאים ויגרום להעלאה משמעותית במחירי התוצרת.

מאיר יפרח, ראש מטה מאבק החקלאים אומר היום: "אי אפשר עוד לשתוק. אנחנו נוכיח לקובעי המדיניות שאנחנו יודעים להתאחד ולפעול גם במחיר של אובדן תוצרת או פגיעה בהספקת תוצרת לציבור הרחב".

מיום ראשון בשעה 11:00 יפסיקו החקלאים לשווק תוצרת חקלאית טרייה לרשתות השיווק ולשווקים הסיטוניים, שמשתפים פעולה עם מאבקם של החקלאים.

מאיר יפרח מוסיף כי במידה שהחקלאים יראו שהשביתה אינה מניבה תוצאות, ישקלו להחריף את צעדיהם, להאריך את ההשבתה או לחדשה בהקדם האפשרי.