הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


סדרי השבתת התוצרת החקלאית - הערבה התיכונה


''אנו חקלאי הערבה שעמדנו לבד לפני כשנה ונאבקנו על זכויותינו להעסיק עובדים זרים מצטרפים היום ליתר חקלאי ישראל ומחדשים את המאבק במטרה להחזיר את מלוא מכסות העובדים להם אנו זקוקים, ללא קיצוצים ללא מיסים וללא היטלים''

מאת: חיים חבלין ודודי קדוש - הוועדה החקלאית  18-11-2010


זו פעם ראשונה מאז קום המדינה שכל חקלאי ישראל התאחדו סביב רעיון אחד והוא הזכות להמשיך ולהיות חקלאים במדינה.

אני קורא לכל אחד ואחת מכם לקחת חלק ולהיות שותפים במאבק המתחדש נגד קברניטי המדינה וממשלת ישראל אשר אינם מאפשרים לחקלאים להתקיים בכבוד ופעם אחר פעם מטילים גזרות אשר בסופם תחוסל החקלאות בישראל.

לשמחתנו, ארגוני החקלאים השכילו להבין מבעוד מועד כי אם לא נשלב כולנו ידיים ונצא למאבק הצודק להעסקת עובדים זרים בחקלאות תמשיך הממשלה לרמוס אותנו ברגל גסה ולמעשה לסיים את הפרק הציוני וההתיישבותי הכל כך חיוני למדינת ישראל.

אנו חקלאי הערבה שעמדנו לבד לפני כשנה ונאבקנו על זכויותינו להעסיק עובדים זרים מצטרפים היום ליתר חקלאי ישראל ומחדשים את המאבק במטרה להחזיר את מלוא מכסות העובדים להם אנו זקוקים, ללא קיצוצים ללא מיסים וללא היטלים.

לצערנו הממשלה הביאה את ארגוני החקלאים למעשה הקיצוני של השבתת אזהרה של תוצרת חקלאית למשך 72 שעות וזאת במטרה להבהיר לכלל ציבור האזרחים במדינה מה עשוי לקרות במידה ולא יהיה מי שיעבד ויקטוף בשדותינו. אנו מקווים שקברניטי המדינה יכלכלו הפעם נכון את צעדיהם ישבו עם נציגי החקלאים למו"מ רציני ויבטלו את הגזירות אשר הוטלו על החקלאים במהלך השנים האחרונות.

סדרי ההשבתה יהיו כדלהלן
1. החל מיום א' 21 לנובמבר בשעה 11:00 ועד יום ד' 24 לנובמבר בשעה 16:00 יסגרו כל השווקים הסיטונאים ויושבתו כל רשתות השיווק.
2. ביום ב' 22 לנובמבר בשעה 9:00 ועד 12:00 נצא כולנו לצומת הערבה להפגין. ביום זה יפגינו חקלאים בצמתים רבים ברחבי הארץ.
3. פרטים נוספים על ההפגנה יתפרסמו ביום א'.
4. נציגי מטה הפעולה בישובים הינם: שאול גוטמן, מתן אביגד, אהרון שיקרג'י, טל שפירא, דרור גדיש, גבי מלול ועטר שחק.
5. טרנזיטים ובתי אריזה באזור המשווקים בשוק המקומי עודכנו וישנה התגייסות של 100% למאבק.

אנו מצפים מכולכם להראות סולידריות למאבק ולעשות מאמץ להגיע להפגנה וכמובן כמובן לא להפנות כל תוצרת לשווקים המקומיים בימי השביתה.

הנחיות מפורטות יפורסמו במהלך יום א' הקרוב והודעות SMS.

חיים חבלין ודודי קדוש
וועדה חקלאית הערבה התיכונה