הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


רשות האוכלוסין: החקלאים אשמים במחסור בעובדים זרים


הרשות בתגובה לטענות החקלאים שפתחו הבוקר בשביתה: ''טענותיהם בדבר הפרת הסכם על ידי הממשלה בעניין מימוש המכסה מופרכות. החקלאים מבקשים להפר ההסכם באמצעות טענות ההפרה שהם מייחסים לממשלה'' מזכ''ל התאחדות החקלאים: ''שלא יספרו סיפורים''

מערכת פורטל החקלאות  21-11-2010


רשות האוכלוסין וההגירה מגיבה על תלונות החקלאים וטוענת כי השביתה מיותרת ואינה מתיישבת עם הדיונים שנערכו עמם. ''טענותיהם בדבר הפרת ההסכם על ידי הממשלה בעניין מימוש המכסה הן מופרכות ואינן עולות בקנה אחד עם הנתונים העובדתיים'' כמו כן טוענים ברשות שדווקא החקלאים הם אלה שלא מנצלים את זכאותם להביא עובדים זרים - וכתוצאה מכך נוצר מחסור בידיים עובדות.

ברשות טוענים כי מבדיקה שערכה התברר כי 622 חקלאים לא ניצלו את זכאותם להביא 1,055 עובדים מחו"ל, וכך נוצר מחסור של יותר מ-1000 ידיים עובדות. עוד טוענים ברשות כי כדי לסייע לחקלאים, הם מפעילים פיילוט ייחודי שבמסגרתו הביאו 300 עובדים ייעודיים מסרי לנקה, שנחתו לאחרונה בארץ.

בהודעת הרשות נמסר: "רשות האוכלוסין וההגירה סבורה כי כל זעקות ומחאות החקלאים נועדו לבטל את ההסכם שחתמו עם הממשלה, ולהגדיל באופן משמעותי את מכסת העובדים הזרים בענף החקלאות. למעשה, מבקשים החקלאים בהפרת ההסכם שנחתם עמם באמצעות טענות ההפרה שהם מייחסים לממשלה".

מזכ"ל התאחדות החקלאים: שלא יספרו סיפורים

בתגובה לטענות אמר אבו וילן, מזכ"ל התאחדות החקלאים: "שלא יספרו סיפורים. הפיילוט מסרי לנקה רק החל עכשיו והוא 'טיפה בים'. נראה קודם כל שהוא מתרומם. נכון שחקלאים מחכים לתחילת שנה להביא עובדים זרים, אבל רשות ההגירה סגרה את השמיים בשנתיים האחרונות במשך יותר מ-50% מהזמן, וגם כשאישרו לוקח ארבעה חמישה חודשים עד שנותנים לעובדים להיכנס. זה ממש 'הגנבת וגם ירשת'".

על ההערכות כי בעקבות השביתה צפויים המחירים של הפירות והירקות לעלות, אמר וילן: "המחירים לא יעלו. זה הכל אגדות. אולי יהיה מחסור ביום רביעי, אבל אנחנו לא באים להעניש את הציבור. הבעיה שלנו היא עם הממשלה ולא עם הצרכנים".