הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ארגון עובדי המים יוזם מהלך משותף למאבק בקיצוץ מכסות המים


בעקבות החלטת רשות המים, יזם ארגון עובדי המים מהלך משותף למאבק בקיצוץ מכסות המים לחקלאים, אשר לו שותפים בשלב זה עשרות חקלאים, ישובים חקלאיים, ארגוני מגדלים ואגודות מים. מנכ''ל ארגון עובדי המים ארז וייסמן ''האם מישהו מתאר לעצמו מצב שבו מודיעים לתעשייה בישראל שתקבל את אספקת החשמל שלה במתכונת של 'שנה כן, שנה לא'?''

מערכת פורטל החקלאות  21-11-2010


בעקבות הודעתו של יו"ר רשות המים על הקיצוץ הצפוי במכסות המים לחקלאים בשנת 2011, יזם ארגון עובדי המים, המייצג מאות קיבוצים, מושבים ואגודות חקלאיות ברחבי הארץ, מהלך משותף יחד עם תנועת הקיבוצים, ארגון מגדלי הפירות ואגודות המים למאבק בהחלטה, המהווה לדבריהם גזר דין מוות לחקלאות בישראל.

במסגרת המאבק כבר נתלו עשרות שלטים בישובים החקלאיים ברחבי הארץ הקוראים לבטל את קיצוץ המכסות.

במסגרת הקיצוץ במכסות, יקבלו החקלאים הקצאת מים בהיקף 370 מיליון מ"ק במקום 550 מיליון מ"ק שהיא הכמות שנקבעה ע"י הממשלה כ"מכסת הברזל" הדרושה להשקיית גידולים כגון פירות וירקות שלא ניתן להשקות במי קולחין. היום הגיעו לכדי פיצוץ המגעים בין שר החקלאות למנהל רשות המים בנסיון להגיע לפתרון בנושא. שר החקלאות שמחון קרא לחקלאים להתעלם מהנחיות רשות המים, והנחה את משרדו לנתק מגע עמה.

ארז וייסמן, מנכ"ל ארגון עובדי המים אומר: "מים הם משאב הייצור החיוני ביותר בחקלאות. האם מישהו מתאר לעצמו מצב שבו מודיעים לתעשייה בישראל שתקבל את אספקת החשמל שלה במתכונת של 'שנה כן, שנה לא'? החקלאים עדיין מתמודדים עם נזקי קיצוץ המכסות ב-2009. כל קיצוץ נוסף עלול להמיט אסון בלתי הפיך על ענף הגידולים החקלאיים בארץ. לא ייתכן כי החקלאות תהיה שק החבטות של רשות המים בכל פעם שמתעורר חשש למחסור. מדינת ישראל התפילה בשנה האחרונה כמות חסרת תקדים של 300 מיליון מ"ק מים וזאת כאשר לא כל מתקני ההתפלה פועלים בתפוקה מלאה. כיום משלמים החקלאים את עלות המים המותפלים ולכן יש להתפיל מים בכמות שתספיק לתמוך בצריכת המים שלהם ".

בארגון עובדי המים מדגישים כי החקלאים עדיין מתמודדים עם נזקי הקיצוץ במכסת המים שספגו בשנת 2009 ושבשלו ניזוקו כבר גידולים רבים. כל קיצוץ נוסף יאלץ את החקלאים להעלות את מחירי היבולים החקלאיים ומי שיפגע מכך הם אזרחי המדינה כולם. בנוסף, ציינו בארגון כי משמעות הקיצוץ היא סיכון ממשי לבטחון המדינה. וייסמן: "החקלאים הם אלה המחזיקים כיום את גבולות המדינה ובמקומות שבהם החקלאים עוזבים את השטח, אנחנו רואים כניסה של גורמים אחרים. קיצוץ המים לחקלאות פירושו סוף להתיישבות וסוף להתיישבות פירושו מדינה ללא גבולות".