הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


החקלאים נגד שטייניץ: שר האוצר מפזר סיסמאות


שר האוצר הודיע כי בכוונתו לשקול ביטול חלקי של המכס על תוצרת חקלאית מיובאת, על רקע שביתת החקלאים. החקלאים: ''הוא מטעה את הציבור על גב החקלאים. מה הוא חושב, שיש בחו''ל ירקות שמחכים לו או שבאירופה מחלקים פירות בחינם?''

 21-11-2010


שר האוצר יובל שטייניץ הודיע הערב (א') כי הוא שוקל ביטול חלקי של היטל המכס על סחורה חקלאית מיובאת לישראל.

יעקב נוימן, ממנהיגי מאבק החקלאים תוקף את כוונת השר ואומר: ''שר האוצר מטעה את הציבור על גב החקלאים. הוא עובד על האזרחים. מה הוא חושב, שיש בחו''ל ירקות שמחכים לו או שבאירופה מחלקים פירות בחינם? גם אם הוא ישלם את ההובלה של הים, הוא יגיע ל-10-12 שקל לק"ג'', אומר .

לדברי נוימן, בצעדו זה, יגיע שר האוצר עם המדד לשיאים בשמיים. ''ישראל בנויה לייבא ירקות? הוא שכח שזו ארץ זבת חלב ודבש? הוא יביא ירקות שנסעו שבוע בים ויגיעו חצי רקובות. אנחנו מייצאים לרוסיה, ולוקח לסחורה שבוע עד שהיא מגיעה למדף שם. מה, אנחנו מייצאים בעלייה, והם יביאו בירידה? כמו שאמרו שיביאו מים מטורקיה. הוא מפזר סיסמאות''.

נוימן מעריך כי המחסור בתוצרת חקלאית יורגש בשווקים כבר ביום שלישי הקרוב. לדבריו, היום היתה היענות מצד 50% עד 60% מהחקלאים לקריאה לשבות, ''אבל מחר זה יהיה נקי. הגיע הזמן להגיע להסדר בנושא העובדים הזרים לחקלאות, ואנו נחושים להגיע לכך''.