הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


התאחדות האיכרים למפלגת העבודה: הכריזו על משבר קואליציוני


דובי אמיתי, נשיא התאחדות האיכרים, קורא למפלגת העבודה להכריז על משבר קואליציוני באם משבר החקלאות לא ייפתר כבר השבוע. ''שר החקלאות אינו מינוי אישי. בלא פתרון הולם, תהפוך הממשלה לממשלת ספסרי הנדל"ן נגד גואלי הקרקע. שתיקת ראש הממשלה מעליבה אבל יותר מכל מדאיגה. זהו ביטוי נוסף להתפרקות מערכים הפוקד את החברה הישראלית ואת מנהיגותה''

מערכת פורטל החקלאות  22-11-2010


שביתת החקלאים נכנסת ליומה השני וחקלאים רבים מפגינים בצמתים ברחבי הארץ. בשלב זה לא נראה כי יש פתרון לבעיית החקלאים. ''משרד האוצר החל בקמפיין נגיטיבי כנגד ציבור החקלאים במדינת ישראל תוך ניהול מערכת של הונאה והכפשה הנשענת על אי אמירת אמת, סילוף מכוון של המציאות ופגיעה בשמם הטוב ובמוניטין של חקלאי ישראל.'' כך אומר היום נשיא התאחדות האיכרים, דובי אמיתי.

לדברי אמיתי, התנהלות משרד האוצר במשבר הינה מופקרת ובעקבות זאת הוא קורא לשר החקלאות ולמפלגת העבודה להכריז על משבר קואליציוני באם המשבר לא ייפתר כבר השבוע. עוד אומר אמיתי: "שר החקלאות אינו מינוי אישי. בלא פתרון הולם, תהפוך הממשלה לממשלת ספסרי הנדל"ן נגד גואלי הקרקע. שתיקת ראש הממשלה מעליבה אבל יותר מכל מדאיגה. זהו ביטוי נוסף להתפרקות מערכים הפוקד את החברה הישראלית ואת מנהיגותה."

כזכור, החקלאים השביתו השבוע, בפעם הראשונה מאז קום המדינה, את אספקת התוצרת החקלאית לשווקים. השביתה מתוכננת להימשך 72 שעות, אולם לא מן הנמנע שהיא תוארך מעבר לכך.

החקלאים מוחים על כך שכל הניסיונות להגיע להידברות אפקטיבית אל מול ממשלת ישראל עלו בתוהו. מטרת השביתה היא להבהיר למשרד האוצר, לרשות ההגירה ולציבור הרחב, כי החקלאות הגיעה לנקודת משבר קיומית וכבר לא ניתן להמשיך ולעבד את השטחים החקלאיים בכבוד. החקלאים מפנים אצבע מאשימה כלפי הממשלה שמדרדרת את החקלאות במדינת ישראל למצב בלתי אפשרי, נמנעת מהפעלת מדיניות ציונית ולאומית כוללת ונוהגת מזה שנים במדיניות של "בת יענה" כלפי ההתיישבות החקלאית-ציונית במדינת ישראל.

''כתוצאה מהמצב שנוצר, חקלאים רבים נוטשים את אדמותיהם, מה שגורם לגאולת קרקע הפוכה ובסופו של דבר לפגיעה בביטחון מדינת ישראל, בערך ההתיישבות, בשמירה על שלטון החוק ובריבונות הישראלית בקרקע הלאום. חקלאים רבים לא מצליחים להתפרנס בכבוד והם נאלצים לממן בצורה ישירה את "הזכות" להמשיך ולאבד את הקרקע והמשקים. '' אומרים היום בהתאחדות האיכרים

החקלאים דורשים מהממשלה לעמוד בהסכמים שגובשו בין הסקטור החקלאי לבין הממשלה. סוגיות יסוד של מדיניות תעסוקה, עידוד ייצור חקלאי ומדיניות מים – נזנחו ע"י הממשלה לטענתם, תוך התעלמות מהדחיפות הנדרשת למניעת פגיעה בלתי ניתנת לתיקון בחקלאות הישראלית.