הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מבצע איסוף חומרי הדברה מהמגזר החקלאי נמשך


באיסוף יזום של פסולת חומרי הדברה במגזר החקלאי פונו עד כה כ-40 טון. חקלאים בכל רחבי הארץ, שברשותם פסולת חומרי הדברה, נקראים לפנות למוקד הסביבה ולמסור פרטים על החומרים שברצונם לפנות

מערכת פורטל החקלאות  22-11-2010


המשרד להגנת הסביבה, בסיוע מדור ניטור רעלים של רשות הטבע והגנים, ממשיך במבצע לאיסוף יזום של פסולת חומרי הדברה במגזר החקלאי. חומרי ההדברה נאספים ומובלים לרמת חובב ללא עלות, כשירות לציבור.

בשלב הנוכחי של המבצע, שמתקיים בחודשים אפריל עד נובמבר 2010, פונו כ- 20 טון פסולת חומרי הדברה, זאת בנוסף לחומרים שנאספו במהלך הרצה (פיילוט) אזורית מוצלחת בשנת 2009 שבמהלכה פונו 19 טון של פסולת חומרי הדברה, סה"כ כ- 39 טון פסולת שלא תזהם את הסביבה.

מצבורי הפסולות שפונו כללו חומרים שפג תוקפם, חומרים באריזות פגומות ודולפות ללא סימון וללא תוויות, וכן חומרים מאכלים שאופסנו ללא שימוש; לעיתים לתקופות ארוכות מאוד, באופן לא תקין ובתנאים גרועים. בנוסף לתרומה המיידית בסילוק המפגעים המהווים סיכון לאדם ולסביבה במקרה של אירועי חומרים מסוכנים (שריפה, דליפה וכיו"ב), תרם המבצע גם להעלאת המודעות של ציבור החקלאים לנושא חשוב זה.

המשרד להגנת הסביבה פרסם בתחילת 2010 הודעות על קיום המבצע באתרי אינטרנט ובעיתונות החקלאית וכן חולקו עלונים בתערוכות חקלאיות.

חקלאים, בכל רחבי הארץ, שברשותם פסולת חומרי הדברה, נקראים לפנות למוקד הסביבה (*6911) ולמסור פרטים על החומרים שברצונם לפנות.

מוקד הסביבה מעביר את המידע לפקחי מדור ניטור רעלים ברשות הטבע והגנים שמרכזים, אזורית, את המבצע ומודיעים לפונים על מועד הפינוי. ברוב המקרים הפינוי מתבצע ישירות מאתר אחסון מצבור הפסולת, כך שנמנעת הובלה עצמית של כמויות גדולות של חומרים באופן לא תקין.