הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שטייניץ: ''צריך להביא עוד 4,000 עובדים זרים לחקלאות''


בדבריו בכנס ראשי המועצות האזוריותאמר שר האוצר דר' יובל שטייניץ: אני מטיל את האחריות לביצוע בין שר הפנים ושר החקלאות, אם הם לא מסתדרים אני מוכן לתווך. ביום ראשון האחרון הודיע השר שטייניץ כי יזמן את שרי הפנים והחקלאות לדיון דחוף בנושא העובדים הזרים

מערכת פורטל החקלאות  23-11-2010


שר האוצר, יובל שטייניץ, נאם הערב במסגרת כנס ראשי המועצות האזוריות המתקיים בימים אלה במועצה האזורית רמת הנגב.

שטייניץ התייחס בדבריו למאבק החקלאים ואמר כי המגמה היא לצמצם את מספר העובדים הזרים, בדגש על הבלתי חוקיים, ולבסס את העבודה העברית. ''אנחנו רוצים לא רק לייצר עגבניות ופלפלים, אלא לייצר אותם בעצמנו ולא באמצעות הגירה המונית של אנשים ממקום אחר. לפי הסכמים קיימים, יכולים להיות היום בארץ עד 26 אלף פועלים זרים חוקיים לענף החקלאות. אני שומע שמספר העובדים הזרים נמוך ב-4000 מהמספר שבהסכם החתום''.

שר האוצר הוסיף ואמר כי הוא מניח שהעניין טכני וצריך למצוא לו פתרון ע''י הבאת העובדים החסרים. ''אני מטיל את האחריות לביצוע בין שר הפנים ושר החקלאות, אם הם לא מסתדרים אני מוכן לתווך. יחד עם זאת, אין סיבה שיהיה קושי במימון של פרויקטים חקלאיים, ואני מוכן לבחון דרכים לסייע לחקלאות בעניין הזה'', אמר.

ביום ראשון האחרון הודיע השר שטייניץ כי יזמן את שרי הפנים והחקלאות לדיון דחוף בנושא העובדים הזרים לענף החקלאות, וזאת בכדי לצמצם את הנזק שיגרם למשק. שטייניץ הבטיח לשר החקלאות שמחון כי ההסכמים עליהם חתם האוצר יכובדו ואם יש פער בין מספר העובדים שנקבע בהסכם לבין זה הקיים בפועל (פער של כ- 4000 עובדים) יש להשלים אותו במהירות.