הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שרי החקלאות, האוצר והפנים יפגשו היום עם נציגי החקלאים


במהלך היום ייפגשו שרי האוצר, הפנים והחקלאות עם נציגי החקלאים כדי לנסות ולהגיע להבנות בנוגע לעובדים הזרים. השר שטייניץ: ''אני מטיל את האחריות לביצוע בין שר הפנים ושר החקלאות, אם הם לא מסתדרים אני מוכן לתווך

מערכת פורטל החקלאות  24-11-2010


שר האוצר יובל שטייניץ, שר החקלאות שלום שמחון ושר הפנים אלי ישי ייפגשו היום עם מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן, בניסיון לגבש פתרון למשבר העובדים הזרים בחקלאות.

שר האוצר, יובל שטייניץ אמר אתמול בכנס ראשי מועצות אזוריות ברמת הנגב כי יש צורך למצוא פתרון למצב ע''י הבאת העובדים החסרים לחקלאות. ''אני מטיל את האחריות לביצוע בין שר הפנים ושר החקלאות, אם הם לא מסתדרים אני מוכן לתווך.

בשיחה עם שר החקלאות ביום ראשון השבוע, אמר השר שטייניץ לשר שמחון, כי ההסכמים עליהם חתם האוצר יכובדו ואם יש פער בין מספר העובדים שנקבע בהסכם לבין זה הקיים בפועל (פער של כ- 4000 עובדים) יש להשלים אותו במהירות.

המחסור בתוצרת חקלאית טרייה לא הורגש ביומיים הראשונים לשביתה (אתמול ושלשום). חיים חדד, מזכיר ארגון מגדלי הפרחים והאחראי על העובדים הזרים בהתאחדות חקלאי ישראל, אומר כי החל מהיום יורגש מחסור מאחר והמלאי אצל המשווקים הולך ואוזל.

חדד צופה כבר היום עלייה של 50% במחירי העגבניות ל-10 שקלים לק"ג ושל 30% במחירי הפלפל, הכרוב והמלפפונים. לדבריו, אם הפגישה היום תסתיים בלא סיכום חיובי מבחינת החקלאים, היא לא תימשך בימים חמישי ושישי. ''כל משק בית יחוש את המחסור ואת התייקרות המוצרים''.