הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


השביתה הסתיימה: יוקם צוות בינמשרדי לסוגיית העובדים הזרים


הצוות ברשות מנכ"ל משרד החקלאות יוסי ישי, יגיש המלצות לטיפול בנושא העובדים הזרים בחקלאות בתוך 30 יום בכפוף להסכם שנחתם בין הצדדים. החקלאים: נמתין להמלצות

מערכת פורטל החקלאות הישראלי  24-11-2010


שביתת החקלאים, שהחלה ביום שני ונמשכה שלושה ימים, הסתיימה. השווקים והמרכולים עדיין מלאים בתוצרת טריה ולמעשה לא נוצר מחסור כלל.

מוקדם יותר בצהריים, התקיימה פגישה בלשכת שר האוצר יובל שטייניץ בכנסת, בהשתתפות שר החקלאות שלום שמחון ושר הפנים אליהו ישי. השרים דנו בבעיית העובדים הזרים בחקלאות ושמעו את עמדת מזכיר התאחדות חקלאי ישראל אבשלום (אבו) וילן.

בתום הפגישה סוכם על הקמת צוות משותף ברשות מנכ"ל משרד החקלאות יוסי ישי, שיגיש המלצות לטיפול בנושא העובדים הזרים בחקלאות בתוך 30 יום בכפוף להסכם שנחתם בין הצדדים.
בצוות ישתתפו נציג משרד האוצר, נציג משרד הפנים ונציג החקלאיים.

מהתאחדות החקלאים נמסר כי נציגי החקלאים קיבלו את הצעת הממשלה להקמת ועדה בינמשרדית והם ימתינו שלושה שבועות עד לפרסום המלצותיה, כדי לבחון את המשך הצעדים.

נציג התאחדות האיכרים דובי אמיתי, מסר מוקדם יותר ל-ynet: "האוצר הציע להקים את ועדת הארבעה המופיעה בהסכם העובדים הזרים מסוף 2008. זו היתה המלצתי הבוקר לשר החקלאות, דרשנו להקימה ואכן היא תכונס על מנת לבחון את טענות החקלאים. אם וכאשר יהיו הסכמות בוועדה, בסמכות שר האוצר ושר החקלאות לעשות שינויים והתאמות בהתאם לדרישות החקלאים".

אמיתי הוסיף: "יש לנו קווים אדומים שמהם אנחנו לא יורדים, אני חושב שצריך לתת אפשרות לוועדה לדון בכל הסוגיות, ואני מקווה שהוועדה תמליץ את המסקנות הנכונות. אם לא - נמשיך בצעדי המחאה. צריך לזכור שהמאבק עלה עד היום 300 מיליון שקל כפי שמעריכים במשק, והכלכלנים שלנו בהתאחדות האיכרים מעריכים שהסכום גבוה יותר".

על פי הערכות, שביתת החקלאים עלתה למשק 450 מיליון שקל. שיעור עליית מחירי הפירות והירקות עומד על 25%.