הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פרטי הסיכומים שהושגו בפגישה בנושא מאבק החקלאים


מכתב לחקלאים מאת איתן בן דוד, דובי אמיתי ואבו וילן, ובו פרטי הסיכום שהושגו בפגישה עם שרי האוצר הפנים והחקלאות. ''במידה והמו"מ האינטנסיבי של הצוות לא יניב פירות, נאלץ לחדש את המאבק במלוא עוזנו. אנחנו מאמינים כי האהדה הגדולה שזכינו לה תתורגם הפעם לפתרונות ממשיים''

 26-11-2010


לחקלאים - דיווח על סיום השביתה

בעקבות ההצלחה הגדולה של השבתת שיווק התוצרת החקלאית לשווקים, הצלחה שעיקרה סולידריות של כלל היצרנים - פירות, ירקות, חלב, דגים, עופות, ביצים וכו' וכן האהדה הגדולה שזכינו לה מהציבור הרחב בכלל והתקשורת הישראלית בפרט, נערכה ביום ד' פגישה עם שרי האוצר, החקלאות והפנים.

שר האוצר שישב בראשות הפורום קיבל את עיקרי תביעות החקלאים שנוסחו ע"י צוות המו"מ - מאיר יפרח, איתן בן דוד, דובי אמיתי ואבו וילן.

הוחלט על הקמת ועדה ע"פ ההסכם שנחתם בין האוצר לחקלאים ב-12.5.2010. הועדה תעסוק במשך שלושה שבועות בהסרת כל החסמים להבאת העובדים הזרים ותיכלול את נציגי משרדי החקלאות, הפנים והאוצר ואת נציגי התאחדות חקלאי ישראל בראשות המזכ"ל.

שר האוצר קיבל את תביעותינו העקרוניות ל-26,000 עובדים בפועל בשטח –הבסיס למו"מ.

הנושאים העיקריים שבהם תדון הועדה: הקפאת מספר העובדים, העברת כל נושא העובדים שב"צנרת" אל מעל לרף המספר הקובע, ולא מתחתיו, כפי שזה נעשה עד כה.

ביטול מס המעסיקים בסך 10%, ופתיחה מוחלטת של החסמים והאיזונים השונים שאינם מאפשרים קליטת עובדים ע"י החקלאים: סעיפי הברחנים, פליטים, עזיבה בטרם בעת, וכל המערכת הבירוקרטית הכובלת.

במידה והמו"מ האינטנסיבי של הצוות שבראשו יוסי ישי, מנכ"ל משרד החקלאות, לא יניב פירות, נאלץ לחדש את המאבק במלוא עוזנו.

אנחנו מאמינים כי האהדה הגדולה שזכינו לה תתורגם הפעם לפתרונות ממשיים.

שלכם,

דובי אמיתי, נשיא התאחדות האכרים
איתן בן דוד, מזכ''ל תנועת המושבים
אבשלום וילן, מזכ''ל התאחדות חקלאי ישראל