הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


כ- 62% מהצרכנים: הסרת הפיקוח ממוצרי המזון פוגעת בצרכן


כך עלה בסקר שערכה רשות ההסתדרות לצרכנות. עוד עלה מהסקר כי כ- 30% מצרכני גבינת הקוטג' נאלצים לצרוך פחות גבינת קוטג'. כ- 70% מהצרכנים קונים חלב שמחירו בפיקוח וכ- 74% מהצרכנים קונים ביצים שמחירן בפיקוח. מנכ''ל רשות ההסתדרות לצרכנות: ''הממשלה צריכה להפסיק את המדיניות של הוצאת מוצרי מזון בסיסיים מפיקוח ולהחזיר לפיקוח מוצרי יסוד כמו גבינת קוטג'

מערכת פורטל החקלאות  26-11-2010


בסקר מיוחד שעשתה רשות ההסתדרות לצרכנות באמצעות מכון גאוקרטוגרפיה עולה כי 62% מהצרכנים חושבים כי הסרת הפיקוח ממוצרי המזון פוגעת בצרכן הסופי מאחר והיא מביאה לעליית מחירים.

עוד עולה בסקר כי הסרת הפיקוח על מחירי גבינת הקוטג' אשר בעקבותיה עלה דרמטית המחיר בכ- 45% גרמה לכך כי 30% מהצרכנים שנהגו לרכוש את גבינת הקוטג' לביתם נאלצו לצמצם את צריכתה בגלל מחירן הגבוהה. בנוסף, צמצום הצריכה של גבינת הקוטג' בולט עוד יותר בקרב האוכלוסייה בדרגות השכר הנמוכות שם נמצא כי כ-40% מהצרכנים נאלצו לצמצם את רכישת גבינת הקוטג'.

עוד עולה מהסקר כי כ- 70% מהציבור נוהג לקנות חלב שמחירו בפיקוח, וכ- 64% קונים ביצים שמחירן בפיקוח. כמו כן, 43% קונים לחם אחיד שמחירו בפיקוח.

עוד עלה בסקר כי 32% מהצרכנים בעלי ההכנסה הנמוכה הודיעו כי ייאלצו לוותר על קניית ביצים אם לא יימצאו ביצים שמחירן בפיקוח ו-20% מצרכנים אלו הודיעו שיותרו על קניית חלב אם לא ימצא חלב שמחירו בפיקוח.

מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, עו"ד ירון לוינסון אמר היום: "על הממשלה להפסיק את המדיניות של הוצאת מוצרי מזון בסיסיים מפיקוח מכוון שהדבר מהווה פגיעה בציבור הרחב בכלל ובשכבות מעוטות היכולת בפרט". עוד אמר לוינסון והוסיף: "מוצרי המזון בפיקוח בניגוד למוצרים אחרים ויקרים יותר אינם תמיד נגישים וזמינים לצרכנים ולכן על הממשלה לשקול לחייב את החנויות והרשתות להבליט או לסמן את המוצרים המפוקחים כך שיהיו נגישים וזמינים בכל העת לציבור הקונים".