הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הזיכרון החי ביותר של ישובי גוש קטיף


ראש מנהלת תנופה, בנצי ליברמן, למתיישבי כפר דרום: ''מפעל 'חסלט עלי קטיף' הוא הזיכרון החי ביותר של ישובי גוש קטיף''. המפעל המציא את שיטת ירקות ללא תולעים והוא מעסיק 160 עובדים חלקם תושבי גוש קטיף וחלקם מישובי הדרום. בעקבות פינוי גוש קטיף הוקם מפעל 'חסלט עלי קטיף' באופן זמני במספר אתרים

מערכת פורטל החקלאות  29-11-2010


מנהלת תנופה בראשות בנצי ליברמן ערכה היום סיור עבודה במפעל 'חסלט עלי קטיף' ובאתר בו הולך וקם ישוב הקבע של מפוני כפר דרום. הסיור התקיים במטרה להתרשם מקרוב ממפעל 'חסלט עלי קטיף' שנוסד בכפר דרום ולהחיש את הקמת ישוב הקבע של מפוני כפר דרום ליד הישוב ניר עקיבא שמועצה האזורית מרחבים.

פרויקט הדגל של אנשי כפר דרום הוא מפעל 'חסלט עלי קטיף' אותו מוביל אליעזר ברט , תושב כפר דרום. המפעל המציא את שיטת ירקות ללא תולעים והוא מעסיק 160 עובדים חלקם תושבי גוש קטיף וחלקם מישובי הדרום. בעקבות פינוי גוש קטיף הוקם מפעל 'חסלט עלי קטיף' באופן זמני במספר אתרים. שטח הגידול של תוצרת הירקות של החברה המשתרע על פני 200 דונם בצומת שוקת מתוך מאות דונמים נוספים באזור הדרום ומפעל האריזה שלו הוקם בשדרות.

ראשי מנהלת תנופה ביקרו הן בחממות שבצומת שוקת והן במפעל בשדרות והתרשמו עמוקות מהצלחתו של מפעל 'חסלט עלי קטיף' לחזור ולהיות מפעל ייחודי ובולט בתחום הירקות הבריאים והכשרים- ללא תולעים. בנוסף בקרו אנשי תנופה באתר ניר עקיבא שם הולך ומוקם אתר הקבע של אנשי כפר דרום. הקרוואילות של אנשי כפר דרום מוצבות שם בצמוד למשבצת עליהם הם יבנו את בית הקבע שלהם.

בנצי ליברמן ציין בפני אנשי כפר דרום: "אתם מלח הארץ. למחרת הפינוי התעשתם וגיליתם יוזמה וחריצות והעמדתם מחדש את המפעל המיוחד שלכם, למרות הקשיים והמשבר הנורא". עוד הוסיף ליברמן: " הצלחתם להחדיר את המותג של 'חסלט עלי קטיף' לכל מטבח ישראלי וזהו זיכרון חי וצומח יוצר מכל זיכרון אחר".

ליברמן סקר בפני הנהגת המפונים את הפעולות והצעדים בהם נוקטת מנהלת תנופה על מנת להחיש את הקמת ישוב הקבע שלהם במקביל להקמת 23 אתרי קבע לקהילות גוש קטיף.