הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


יקב הר אודם - יקב הבוטיק המצטיין של ישראל לשנת 2010


יקב הר אודם זכה בתואר יקב הבוטיק המצטיין של ישראל לשנת 2010 בתחרות הטרה וינו שהתקיימה בים המלח ובשתי מדליות זהב כפול על יינות הסירה ויין הדגל של היקב "אלפסי" 2006

מערכת פורטל החקלאות  29-11-2010


משפחת אלפסי, בעלי יקב הר אודם השוכן בנקודה הצפונית ביותר במדינת ישראל עושים זו השנה החמישית ברציפות את דרכם לתחרות במקום הכי נמוך בעולם, ים המלח, לקחת חלק בתחרות היין הבינלאומית 'טרה וינו'. ללא ספק, הדרך חזרה הביתה לצפון הגולן הפעם, הייתה רוויה בתחושת סיפוק וגאווה בעקבות ההצלחה בתחרות טרה וינו 2010, שהתקיימה השבוע במלון דניאל ים המלח.

יקב הר אודם זכה בתואר הנחשב ביותר
יקב הבוטיק המצטיין של ישראל לשנת 2010 בין יקבי הבוטיק המייצרים עד 100 אלף בקבוקים. תואר זה נקטף על ידי היקב זו הפעם השנייה מאז נוסדה התחרות לפני חמש שנים.

במדליות זכה השנה יקב הר אודם בשתי מדליות זהב כפול ומדליית כסף.

יין הדגל של היקב ה"אלפסי" 2006 זכה במדליית זהב כפולה (דאבל גולד), והוא ממשיך את דרכם של אלפסי 2004 ,2005 שזכו גם הם במדליות בתחרות בשנתיים הקודמות, ובכך מראה היקב עקביות ואיכות, יינות אלו זכו בעוד 4 מדליות בתחרויות ברחבי העולם בצרפת, ארה''ב וספרד. יין ''אלפסי'' הינו יין הדגל של היקב הנושא את שם משפחת אלפסי, מייסדת היקב. על התווית מתנוסס דיוקנו של אב המשפחה, מיכאל אלפסי, לו מוקדש היין. היין מיוצר בכמות מוגבלת של 1,680 בקבוקים ממוספרים. הוא בעל צבע אדום עז אטום ובעל גוף מלא ומאוזן עשיר בטאנינים. בארומה ניתן לחוש באוכמניות, פירות בר, תיבוליות רעננה ושוקולד מריר. ליין סיומת ארוכה ונעימה.  מקור הענבים בכרם צובה שבהרי ירושלים. הכרם מאופיין בחורף קר, קיץ עם לילות קרירים וימים שטופי שמש ישראלית. הענבים נבצרו בבציר לילה ידני והובאו ליקב לתסיסה יחד עם הזגים. לאחר סחיטה עדינה התבגר היין בחביות עץ אלון צרפתי במשך שנתיים ושנה נוספת בבקבוקים ביקב. הרכב זני: 60% קברנה סובניון, 40% מרלו

יין הסירה 2008 מסדרת הר אודם זכה אף הוא במדליית זהב כפולה (דאבל גולד) והמצטיין בקטגוריית הפרסים הגדולים Best‎ ‎of‎ ‎price‎ ‎category‎ ‎award במחיר 27‎ ‎-‎ 36.99 $‎ . הר אודם סירה הוא יין מרוכז בעל צבע סגול אדום אטום, גוף מלא ורך, בטעמו ניתן לחוש במנטה אוכמניות אדמה מלווה בארומה של סיגליות ומעט ליקריץ. מקור הענבים בכפר יובל. הכרם נטוע למרגלות רכס רמים והוא הכרם הצפוני ביותר בישראל. הכרם, בעל אדמה ייחודית ומגוונת, שילוב של אדמת בזלת עם מגוון תלכידי גיר ומאובנים. הענבים נבצרו בבציר ידני והובאו ליקב לתסיסה קרה ואיטית במיכלי נירוסטה אשר במהלכה הופקו הטעמים, הבשומת והצבע. לאחר מכן הועבר היין להתבגרות בחביות עץ אלון צרפתי במשך 18 חודשים. יין זה יוצר בכמות מוגבלת של 2432 בקבוקים.

קברנה סוביניון הר אודם 2008 זכה במדליית כסף. יין מרוכז בעל צבע אדום עמוק, ארומה של פירות יער שחורים ואדומים. גוף מלא וטעם רענן המשלב שזיף עץ קלוי משובח ומעט שוקולד מריר. מקור הענבים בכרם ספסופה שבהרי הגליל העליון. חלקת הכרם בספסופה נטועה באדמת בזלת במורדות המזרחים של הר מירון. איזור קר זה מאפשר לענבים להבשיל במזג אוויר מתון הבשלה איטית ואיכותית. הענבים נבצרו בבציר ידני והובאו ליקב לתסיסה קרה ואיטית במיכלי נירוסטה אשר במהלכה הופקו הטעמים, הבשומת והצבע. לאחר מכן הועבר היין להתבגרות בחביות עץ אלון צרפתי במשך 18 חודשים. יין זה יוצר בכמות מוגבלת של 6724 בקבוקים.

זהו הישג מרשים ליקב הר אודם, המעצים את הזכיות הקודמות של היקב בשנים האחרונות בתחרות טרה וינו הבינלאומית ומחזק את מיקומו ומעמדו של היקב, כיקב בוטיק משפחתי מוביל במדינת ישראל.

בתחרות טרה וינו 2010 השתתפו 706 דוגמאות יין מ-29 מדינות, 261 מהדוגמאות הן מישראל מ-91 יקבים. בתחרות כולה זכו ב- 16 מדליות זהב כפול מישראל, יקב הר אודם היה היחיד שקיבל שתים ועוד 4 יקבים ישראלים אחרים.

בין השופטים, 15 שופטים בינלאומיים ועוד כ-30 שופטים ישראליים שזכו לטעום את היינות בטעימה עיוורת ומדויקת. התחרות מתקיימת זו השנה החמישית ונחשבת לתחרות הבינלאומית היחידה בסדר גודל כזה המתקיימת בישראל, בחסות ובפיקוח ארגון ה-OIV, גוף בינלאומי האחראי לקביעת סטנדרט התחרות.

ישי אלפסי יינן יקב הר אודם, סבור כי תחרות בינלאומית בסטנדרט גבוה זה מציבה רף גבוה ליקבים בישראל בכלל ובאופן אישי ליקב הר אודם, ומאפשרת לצמוח ולהשיג תוצאות מרשימות. עוד מוסיף ישי, כי השנה בציר הענבים היה באיכות גבוהה ביותר וכבר מצפה בקוצר רוח ליין שיופק מענבים אלו בעתיד.