הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


2 מקרי כלבת התגלו בצפון - ברפת קיבוץ חמדיה ובקרית שמונה


משרד הבריאות הודיע כי התגלו שני מקרים של תחלואה בכלבת אצל בעלי חיים באצבע הגליל ובעמק בית שאן. בקיבוץ חמדיה שבעמק בית שאן התגלה עגל הלוקה במחלה. בנוסף, כלב שאומץ על ידי משפחה מקריית שמונה מת לאחר שלקה במחלה. על פי הערכות, אמו ואחיו המשוטטים באזור חולים אף הם בכלבת

מערכת פורטל החקלאות  30-11-2010


אתמול, (29 בנובמבר, יום ב') נתקבלה הודעה אודות עגלה מקיבוץ חמדיה (בעמק המעיינות, על ידי בית שאן) שנמצאה נגועה בכלבת במרעה הסמוך לקיבוץ.

משרד הבריאות מבקש מכל מי שהיה במגע עם פרות מהעדר מתאריך 15 בנובמבר 2010, לפנות ללשכת הבריאות בעפולה, טלפון 04-6099000

הורים לילדים מתבקשים לברר עם ילדיהם באם היו במגע עם פרות ובעלי חיים חשודים ולפנות ללשכת הבריאות. כמו כן, מבקש המשרד להעביר את המידע על האירוע למטיילים והנופשים באזור וביישובים הסמוכים.

ביום שישי 26 בנובמבר 2010, הושלכו שני גורי כלב כבני חודשיים בשכונת הוורדים קריית שמונה, אחד הגורים שחור עם כתמים חומים , אומץ ע"י משפחה ולאחר יומיים מת מכלבת. הגור השני ואמם של הגורים טרם נמצאו, ייתכן שישנם גורים חולים נוספים, כל מי שיש בידיו מידע הקשור לאירוע, נא ליצור קשר בדחיפות עם משרד הבריאות.

לאור זאת מבקש משרד הבריאות מכל מי שהיה במגע או אימץ גור משוטט בתקופה האחרונה או שבעלי החיים שברשותו באו במגע באזור האירוע עם בע"ח הנגוע או בע"ח משוטט , מתאריך 1 בנובמבר 2010 ועד היום לפנות בדחיפות ללשכת הבריאות בצפת בטלפונים 04-6994218 ,04-6994219 או ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריו.

בעלי כלבים מתבקשים ליצור קשר עם הווטרינר הרשותי, ד"ר ברוניסלב, לצורך וידוא מצב חיסון. הורים לילדים מתבקשים לברר עם ילדיהם באם היו במגע עם בעלי חיים חשודים ולפנות ללשכת הבריאות בדחיפות.

משרד הבריאות מזכיר שוב למי שננשך או נשרט על ידי בעל חיים, לשטוף באופן מיידי את האזור במים זורמים וסבון, לחטא בחומרי חיטוי ולגשת ללשכת הבריאות לבדוק האם יש צורך בקבלת טיפול מונע נגד כלבת.

מתחילת השנה נתגלו בארץ 42 בעלי חיים נגועים בכלבת, 20 מהם כלבים. רוב בעלי החיים החולים נתפסו בצפון הארץ