הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נתפסו ביצים מוברחות במשלוח של ספרי קודש


במחסום המנהרות נתפסה משאית ובה כ- 86,000 ביצים מוברחות, נושאות חותמות מזויפות ומוסתרות בין אלפי ספרי קודש. משרד החקלאות מבקש מן הציבור להקפיד לרכוש ביצים בנקודות ממכר מוכרות ומסודרות בלבד ובטמפרטורה שלא תעלה על 20 מעלות. כמו כן, יש לוודא את קיומם של תאריך תפוגה ושם מכון המיון על הביצים

מערכת פורטל החקלאות  1-12-2010


86,400 ביצים מוברחות נתפסו אמש במחסום המנהרות, ליד ירושלים, על ידי מפקחי יחידת הפיצו"ח (פיקוח צומח וחי) של משרד החקלאות, בשיתוף שוטרי משמר הגבול בעוטף ירושלים.

הביצים שהוברחו משטחי האוטונומיה לתוך ישראל יועדו לשיווק בחנויות לממכר מזון בירושלים ונחתמו בחותמת מזויפת, תוך שימוש בשמו של אחד ממכוני המיון הגדולים והמוכרים בישראל. אסטרטגיית ההסתרה בה נקט המבריח היא חדשנית גם עבור מפקחי יחידת הפיצו"ח, המורגלים באיתור מבריחים יצירתיים - הוא הסתיר את הביצים מאחורי משלוח גדול של ספרי קודש.

במהלך הבידוק הביטחוני שעבר הרכב במחסום, הבין נהג המשאית כי הוא עומד להיתפס והחל לדהור במנוסה, כאשר השוטר שביצע את פעולת הבידוק תלוי על המשאית. בסופו של דבר הנהג עצר את המשאית ונמלט מהמקום. השוטר נפצע קל וטופל. כעת מתבצעות פעולות לאיתור החשוד.

בבדיקת המשאית על ידי מפקחי יחידת הפיצו"ח, נמצא כי המשאית עמוסה בספרי קודש, אשר בתוכם וביניהם מוסתרות כאמור 86,400 ביצים. יתרה מכך, הביצים הוחתמו בחותמות מזויפות, על מנת להעלים את המידע אודות מקור הביצים ועל מנת ליצור מצג שווא כי אלו ביצים תקינות וטובות למאכל.

משרד החקלאות ופיתוח הכפר אוסר על שיווק ביצים שמקורן מחוץ לגבולות ישראל, בשל העובדה שמדובר במוצר רגיש מבחינה בריאותית, כאשר לא מקפידים על שמירתו בטמפרטורה מתאימה.
משרד החקלאות מבקש מן הציבור להקפיד לרכוש ביצים בנקודות ממכר מוכרות ומסודרות בלבד ובטמפרטורה שלא תעלה על 20 מעלות. כמו כן, יש לוודא את קיומם של תאריך תפוגה ושם מכון המיון על הביצים. ניתן לאמת את קיומו של מכון מיון המוטבע על הביצים במועצה לענף הלול, בטלפון: 03-6083271.

מנהל יחידת הפיצו"ח במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, רואי קליגר: "מתפיסה לתפיסה, אנו רואים כי המבריחים משכללים את דרכי ההברחה, ובכך עלולים לסכן את בריאות הציבור. ביצים בפרט, ומוצרים מן החי בכלל, המיוצרים בשטחי הרשות הפלשתינאית אסורים לשיווק בישראל, כיוון שאיננו מקיימים פיקוח וטרינרי על אופן גידולם וייצורם, וכיוון שאין לנו כל יכולת לשלוט על התנאים הסניטאריים ועל שרשרת הקירור למוצר רגיש כזה".