הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שמחון: לא נמתין עד לתחילת ביצוע החלטת הממשלה


בפגישה עם מזכיר התנועה הקיבוצית הבטיח שר החקלאות: ''נכנסים לשיקום תשתיות בישובים שנפגעו בשריפה, ולאומדן מהיר של הנזקים''

מערכת פורטל החקלאות  5-12-2010


הנזק לבתים ולתשתיות ביישובים החקלאיים בכרמל בעקבות השריפה, הוא כ-200 מיליון שקל. כך מעריך היום (א') שר החקלאות שלום שמחון.

השר שמחון הבטיח כי משרדו יתחיל כבר השבוע בתכנון לשיקום תשתיות ביישובים כפריים שנפגעו מהשריפה הקטלנית בכרמל, ובפיצוי על נזקים לעסקי החקלאות בישובים אלה.

בהתייחסו לדחיפות הטיפול אמר שמחון ''לא נמתין להחלטת הממשלה וביצועה, נפעל במהירות לחידוש צביון החיים בישובים, ובתכנון מחודש של קיבוץ בית אורן שנפגע הכי קשה בשריפה''.

את הדברים אמר שר החקלאות בפגישה שיזם עמו זאב (ולוולה) שור, מזכיר התנועה הקיבוצית, שהתריע מפני מצב בו העשן יתפוגג ועמו גם הבטחות השיקום. המשימה הלאומית היא שיקום תשתיות היישובים, פיצוי על הנזקים והחזרת החיים למסלולם.

בפגישה השתתפו גם מנכ"ל משרד החקלאות, יוסי ישי, ראש מועצת חוף הכרמל, כרמל סלע, מנכ"ל גרנות איציק בדר, ונציגי היישובים שנפגעו.

בסקירת היישובים על נזקי השריפה מסרו חברי בית אורן כי בקיבוץ נשרפו כליל 40 דירות ונהרסו תשתיות חשמל ומים. כמו כן נפגעו הלול, מטעי בננות, מפעל התעשייה נותר ללא יכולת לייצר עקב הפגיעה בתשתית החשמל. בית ההארחה בבעלות הקיבוץ נפגע גם הוא. כמו כן, עשרות חברים נותרו ללא מקום עבודה. בעין הוד נפגעו בתים ותשתיות, בכפר הנוער ימין-אורד נפגעו 25 דירות.

תושבי הקיבוצים שנפגעו פוזרו בקיבוצים מעגן מיכאל, נחשולים, שדות ים. במטה התנועה הקיבוצית נרשמו כ-70 קיבוצים שהביעו רצון לארח במידת הצורך.