הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


עקב השריפה: כלבים משוטטים לא יומתו


בהנחיית שר החקלאות, החל משרד החקלאות בהערכת הנזקים שגרמה השריפה לכפר ולחקלאות. המשרד יחל באופן מיידי בשיקום תשתיות ביישובים הכפריים שנפגעו. שמחון הורה עוד לקיים הערכות מיוחדת בנושא כלבים וחיות בית נוספות שאבדו במהלך השריפה

מערכת פורטל החקלאות  5-10-2010


משרד החקלאות יחל השבוע בשיקום התשתיות בישובים הכפריים שנפגעו בשריפה בכרמל, בהם בית אורן, ניר עציון, עין הוד ועין חוד. שיקום התשתיות כולל תשתית לפעילות חקלאית וכן כל הכלול בפעילות שיקום תשתיות הכפר לרבות:
תשתית ראשית - כבישים, מדרכות, תאורה
תשתית תת קרקעית - מערכות מים, ביוב, חשמל, תקשורת
חניות מרכזיות, שצ"פים: מגרשי חנייה, פינות משחקים, מעברים ציבוריים, מגרשי פעילות.

השר שמחון הנחה אתמול את שמאי הקרן לנזקי טבע להגיע במהלך היום או מחר לשטח, על מנת לאמוד הנזקים שנגרמו לחקלאות ולכפר, בכדי להתחיל בשיקום מטעי הבננות, הזיתים, הלולים, הדירים ובעיקר לאמוד הנזקים העצומים שנגרמו לשטחי מרעה.

בנוסף, הנחה שמחון לקיים הערכות מיוחדת בנושא כלבים, חתולי בית או סוסים שאבדו בשל השריפה. שמחון הורה לשירותים הווטרינרים להודיע לרופאים וטרינרים רשותיים, המפעילים כלביות באזור הכרמל, כי כלבים שנלכדו החל מיום חמישי לא יומתו אחרי עשרה ימים, כפי שקובע החוק, וזאת גם אם בעליהם לא הגיעו לאספם. "יש לקחת בחשבון שהבעלים פונו מביתם וכי הכלב ברח מפחד השריפה, ולעשות מאמצים גדולים לאתר את הבעלים", אמר שמחון.

בכל הנוגע לכלבים נושאי שבב - הדברים פשוטים יחסית. המאגר הארצי לרישום כלבים יאריך את שעות המענה הטלפוני ויספק בימים אלה מענה עד השעה 16:00 מדי יום.

בנוגע לכלבים שאינם נושאים שבב - הם יצולמו בכלביות שאליהן יאספו ותמונותיהם יועלו לאתר משרד החקלאות - כולל פרטי הכלבייה בה הם מוחזקים. במקביל יוכל בעליו של כלב שאבד לשלוח מייל עם תמונתו למשרד החקלאות ותמונת הכלב תועלה לעמוד הכלבים האבודים בכרמל. בדומה יוכלו בעליהם של חתולי בית או סוסים שאבדו בשריפה לשלוח את תמונותיהם לאתר משרד החקלאות. (יש לציין כי חובת סימון בשבב קיימת רק בכלבים).

כתובת אתר משרד החקלאות: www.moag.gov.il
מייל לשליחת תמונות של כלבים שאבדו במהלך השריפה: carmel@moag.gov.il