הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


יום עיון בנושא ''פוריות וגנטיקה בבקר'' יתקיים בעין חרוד מאוחד


יום העיון השנתי לזכר דר' חיים שטורמן, מיועד לעוסקים בענף החלב. מרצה מומחה מחו''ל: קלאוס לנגדהי מחברת ההזרעה Viking Genetic. יום ד' 15.12 מהשעה 14:15 בקיבוץ עין חרוד מאוחד, הכניסה ללא תשלום

מערכת פורטל החקלאות  6-12-2010


תחת הכותרת: "פוריות וגנטיקה", יקיימו משפחת שטורמן, בית שטורמן, קיבוץ עין חרוד מאוחד, "התאחדות מגדלי הבקר" וחברת "שיאון" את יום העיון השנתי לזכרו של ד"ר חיים שטורמן.

האירוע מיועד לעוסקים בענף החלב, ידון ויעסוק בנושאי פוריות וגנטיקה בבקר לחלב, והכניסה אליו ללא תשלום.

ד"ר חיים שטורמן, שכיהן כמנהל המקצועי של "שיאון", הוא נכדו של חיים שטורמן ז"ל שעל שמו הוקם מוזיאון ומכון מחקר בקיבוץ עין חרוד בשנת 1941. בתצוגה אוסף ייחודי של בעלי החיים שחיו בעמק, סיפור ההתיישבות, הגנה וביטחון, מים וממצאים ארכיאולוגיים. כמו כן מוצגות במקום תערוכות אמני העמק הקשורות בנושאי המוזיאון, ותערוכות מתחלפות של אומנות ומדע.

יום העיון מארח השנה מומחה מחו"ל, קלאוס לנגדהי מחברת ההזרעה וייקינג ג'נטיק Viking Genetic . לנגדהי, המשמש כמנהל טיפוח וג'נומיק באגודה המשותפת לדנמרק שוודיה ופינלנד ירצה בנושא טיפוח וגנטיקה מתקדמת.

לאור השינויים בשוק החלב העולמי והמקומי, יציג במהלך יום העיון, ישראל בליט ממחלבת שטראוס, את נושא התאמת המוצרים לצרכי השוק והשפעתם על הביקוש לחלב מקומי.

ד"ר אייל קלמנט, וטרינר וחוקר מבית החולים הווטרינרי, ידבר על "רוחות חרקים וחלב", ד"ר עודד ניר, מי שהיה ראש השירותים הוטרינרים ידבר על "מקטוזיס של עשירים לקטוזיס של עניים".

יום העיון יתקיים ביום ד' ה- 15 בדצמבר, החל מהשעה 14:15 בחדר האוכל בקיבוץ עין-חרוד מאוחד. תוגש ארוחת ערב קלה. הכניסה ללא תשלום.