הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הערבה התיכונה למען גלעד שליט


תושבי הערבה התגייסו בהמוניהם למאבק בשחרורו של גלעד שליט ותרמו סכום כסף רב למימון פעולות המאבק. ראש המועצה עזרא רבינס, הוזמן להדליק נר חנוכה עם משפחת שליט, כהוקרה להתגייסות אנשי הערבה ומסירותם. הטקס יתקיים היום (ג') באוהל המחאה בירושלים

מערכת פורטל החקלאות  7-12-2010


ארבע שנים ויותר נמק גלעד שליט בשבי. תושבי הערבה התיכונה, שאכפת להם, הקימו ועד פעולה במטרה להשאיר את הנושא על סדר היום הציבורי, להאיץ את שחרורו של גלעד ולתמוך במשפחתו. תושבי הערבה התיכונה תרמו כסף רב למימון המאבק, פעלו במסגרות החינוכיות בבתי הספר ובמכינה הקדם צבאית בערבה, הציבו שילוט בולט ולקחו חלק פעיל במשמרות המחאה.

ראש המועצה, עזרא רבינס אמר "אני גאה בכם ומוקיר אתכם על ההתנדבות, המאמץ, הנחישות, המסירות והעקשנות ומודה לכם על חלקכם הפעיל בתוך המערך הכולל. אני רואה בהתארגנות זו פעילות מבורכת וקורא לכולנו להיות מעורבים במה שקורה סביבנו, כי רק בדרך זו נוכל להשפיע ויש בכך אמירה משמעותית מול הנוער שעומד להתגייס מחר ומחרתיים".

לאחרונה הוצגו נתוני הגיוס של הנוער בערבה, אחוזי ההתנדבות ליחידות קרביות ואחוזי התנדבות לקצונה. הנתונים מעוררי התפעלות ועומדים כמעט על 100 אחוז גיוס, ואחוזים מרשימים ביותר של התנדבות לשרות קרבי ולמסלול קצונה אצל הנוער בערבה, המעפילים מעלה, מעלה הרבה מעבר לממוצע הארצי.

במועצה האזורית ערבה תיכונה 5 מושבים - עידן, חצבה, עין-יהב, צופר ופארן ושני ישובים קהילתיים - מרכז ספיר וצוקים.

ראש המועצה, עזרא רבינס הוזמן להדלקת נר חמישי של חנוכה באוהל המחאה לצד משפחת שליט, בהשתתפות פעילי מטה המאבק ובהם פעילי הערבה ובכירים נוספים כדוגמת ראש עירית ירושלים, מר ניר ברקת.