הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אישור תקציב משרד הפנים מותנה בהעברת כספים למערך הכבאות


ועדת הכספים מתנה את אישור תקציב משרד הפנים בהעברת התקציבים הנדרשים למערך הכבאות. יו''ר הועדה גפני קורא גם קורא גם לחקור מדוע אפשרו לאוטובוס הסוהרים להיכנס לכביש, למרות שהיה מחסום משטרתי בכניסה אליו

מערכת פורטל החקלאות  7-12-2010


בסיכום דיון בועדת הכספים על המחדל שהוביל לאסון השריפה בכרמל, אימץ יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני (יהדות התורה), את המלצתו של ח"כ יעקב אדרי מסיעת קדימה, שלא לאשר את תקציב משרד הפנים, כל עוד לא יועברו כל התקציבים הנדרשים למערך הכבאות.

היו"ר גפני אמר עוד, שהרפורמה בשירותי הכבאות לא תידון בוועדת הכספים כי אם בוועדת הפנים. גפני תומך בצורך ברפורמה ואמר שייפגש בימים הקרובים עם שר האוצר על-מנת לדרוש טיפול עומק מיידי במערך הכבאות, לרבות העברה מיידית של תקציבים. עוד אמר, שוועדת הכספים לא תאשר את תקציב משרד הפנים, כל עוד הנושא לא יטופל וכל עוד לא יועברו התקציבים שכבר אושרו. בכך, אימץ את הצעתו של חבר האופוזיציה, ח"כ יעקב אדרי.

גפני מתנגד להקמת ועדה ממלכתית לחקר האסון בכרמל, אך קרא לחקור ספציפית, מדוע אפשרו לאוטובוס הסוהרים להיכנס לכביש, למרות שהיה מחסום משטרתי בכניסה אליו. בסיכום, אמר שישראל היא מדינה קטנה עם בעיות חירום קבועות ומכאן שעל גופי ההצלה והחירום להיות מתואמים ולמנוע הישנות המחדל האמיתי – חוסר תיאום שאפשר את כניסת האוטובוס לכביש הסגור.