הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


עונת הייצוא של 'אקופק גרין בוקס' - 8 מליוני שקלים


החלה עונת הייצוא השנייה מהערבה של חברת 'אקופק גרין בוקס' בארגזי החברה החדשניים אשר חוסכים עד 70% מעלויות האריזה, ההובלה והקירור של התוצרת החקלאית. היקף היצוא הכולל של החברה העונה מסתכם ב-8 מיליון ₪ - גידול של פי 15 בהזמנות ביחס לאשתקד

מערכת פורטל החקלאות  8-12-2010


חברת "אקופק גרין בוקס בע"מ", יצרנית מגש אקופק המהפכני, מדווחת על הזמנות מגשים בסכום של כ-8 מיליון ₪ לעונה הקרובה . כ-5 מליון שח בארץ בחלקן ממגדלי הפלפל בערבה.

משלוחי הפלפלים עם מגשי אקופק יוצאו למדינות באירופה כמו אנגליה, הולנד, קפריסין, גרמניה, קנדה, רוסיה ואוקראינה.

מנכ"ל אקופק, יוסי הימן אומר כי בניגוד לשיטת האריזה הקונבנציונלית והשימוש בארגזי קרטון, מאפשר חברת אקופק חיסכון משמעותי הן בעלויות הייצור והן בעלויות השינוע של משטחי התוצרת החקלאית."מגשי אקופק מספקים ניצול אופטימאלי של משלוח ולראייה, כל משטח פלפלים סטנדרטי מכיל 110 ארגזי פלפל בעוד ששימוש במגשי אקופק מאפשר להשתמש ב 120 מגשים אשר מוביל לחסכון של כ-2500 שח למכולה. רק העונה, בזכות המעבר לשימוש במגשי אקופק, יעמוד החיסכון לחקלאים על כ-4 מיליון ₪."

אקופק גרין בוקס בע"מ היא חברה ישראלית בעלת פטנט בינלאומי: מגש אריזה חדשני, יעיל וסביבתי, אשר חוסך עד 70 אחוז מעלויות האריזה, ההובלה והקירור של תוצרת חקלאית. "אקופק גרין בוקס" היא בעלת זכות על פטנט, בכל העולם. פטנט זה מהווה מהפכה בתחום האריזה והמחזור, בזכות יתרונותיו הכלכליים והסביבתיים:

  • חסכון בחומרי הגלם מובילים לחיסכון מקיף בעלויות: "אקופאק גרין בוקס" חוסך עד 70% מעלויות האריזה הקונבנציונליות ומעניק חסכון במקום, במשקל, בהובלה ובאחסון. בהשוואה לארגז פלסטיק רגיל, ייצור ארגז אקופאק מנצל כרבע בלבד מחומר הגלם הנדרש.


  • כושר עמידות גבוה, המאפשר ניצול מקסימאלי של המגש בזמן חיים ארוך: המגש בנוי מחומרים עמידים המספקים לו חיי מוצר ארוכים, שכוללים בלאי מופחת ואפשרות שימוש חוזר ובעת הצורך, גם מחזור מלא של המוצר. כמו כן, הארגז עמיד בקירור והקפאה ומותאם למערכים הלוגיסטיים הקיימים.


  • שימוש בחומרי גלם סביבתיים: בעוד ארגז קרטון צורך 1.5 ק"ג עץ בייצורו, ארגז אקופאק מורכב ממרכיבי פלסטיק שניתנים למיחזור, אינו צורך נייר ואף חוסך אנרגיה ומפחית פליטת גזי חממה.


  • מייעל את שיטת השינוע וההפצה: מגש האריזה מאפשר עבודה בשיטת OneTuch - שיטת שינוע פשוטה וקלה המסייעת בהעברת התוצרים מהשדה הישר לדוכן המכירה.

שוק האריזות בעולם נאמד היום במאות מיליארדי דולרים כאשר רק בישראל מדובר בהיקף של למעלה ממיליארד ארגזים בשנה- ארגזי קרטון ופלסטיק. לעומת גילה הצעיר של החברה, ניצבת חברת אקופק מול חברות וותיקות בתעשיית הייצוא כמו אגרקסקו, אדום, ארץ, קדם הדרים, אורקה, אור פרש, אדא פרש ועוד.