הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הקבינט החליט: עזה תוכל לייצא סחורות לחו''ל ולגדה המערבית


הייצוא יכלול שלושה סוגים של סחורות - ריהוט, מוצרי חקלאות ומוצרי תעשייה קלה. הייצוא לחו''ל יהיה חופשי, בעוד הייצוא לגדה המערבית יהיה לפרויקטים ובתיאום עם הרשות הפלסטינית

שלומית קידר, פורטל החקלאות  8-12-2010


ועדת השרים לביטחון אישרה היום הקלות נוספות שיאפשרו הרחבת יצוא סחורות משטח רצועת עזה.

ההחלטה נועדה להמשיך ולהרחיב את הפעילות הכלכלית ברצועה, ובכך להקל על האוכלוסיה בעזה הנתונה תחת משטר דיכוי וטרור שמפעיל החמאס.

לוועדת השרים הוצגו נתונים על הצמיחה הכלכלית בעזה לרבות דו"ח קרן המטבע העולמי שפורסם לאחרונה ומראה צמיחה של 16% בכלכלת רצועת עזה וירידה באבטלה במחצית הראשונה של השנה. מגמה זו צפויה להמשך גם במחצית השנייה של השנה.

מאז ההחלטה האחרונה של ועדת השרים באשר למדיניות ישראל ביחס לעזה, שהתקבלה לפני כחצי שנה חלה עליה משמעותית במספר המשאיות הנכנסות מידי יום לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום. יש לציין שקיבולת המעבר מאפשרת הכנסתן של 250 משאיות לרצועה ביום, אולם קיבולת זו עולה על היקף הביקוש.

ישראל איפשרה לאחרונה לייצא תותים ופרחים מרצועת עזה לשווקים באירופה. עד כה ייוצאו 23 טון תותי שדה וכ-33,000 פרחי ציפורן.

ועדת השרים עודכנה שעד כה אושרו לביצוע 78 פרויקטים של ארגונים בין לאומיים ושל מדינות שונות בתחומי בריאות, תשתיות, מים, ביוב, דיור וחינוך. ישראל תמשיך במגמה להרחבת היקף הפרויקטים בתחומים אלו.

לצד מאמציה להביא לשיפור במצבה הכלכלי של האוכלוסייה ברצועת עזה, תובעת ישראל מהקהילה הבינ"ל להמשיך את החרם על שלטון החמאס וליישם את המדיניות הקבועה בתנאי הקוורטט, וכן לנקוט בכל האמצעים למניעת המשך התעצמות והתחמשות של החמאס וארגונים אחרים בטילים ובנשק המופנים ומופעלים כנגד האוכלוסייה האזרחית בישראל. המשך התחמשות זאת נוגדת את החוק הבינ"ל, פוגעת באינטרסים של האוכלוסייה החיה בעזה ותפגע ביכולתה של ישראל להמשיך בהקלות ובשיפור המצב הכלכלי של אזרחי רצועת עזה.