הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


לא תפתח חקירה פלילית נגד שר החקלאות שמחון בנוגע ללולים


היועץ המשפטי לממשלה החליט שלא לפתוח בחקירה פלילית נגד שר החקלאות בגין מעורבותו בקידום הרפורמה בענף הלול. ''עוצמת האינטרס האישי של השר ברפורמה נמוכה יחסית'' קבע היועץ המשפטי לממשלה, אך הבהיר כי שמחון היה צריך להצהיר על עניינו האישי בענף בפני המבקר

מערכת פורטל החקלאות  14-12-2010


היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין החליט שלא לפתוח בחקירה פלילית נגד שר החקלאות שלום שמחון, בנוגע למעורבותו בקידום הרפורמה בענף הלול.

בדו"ח מבקר המדינה 60ב', קבע לינדנשטראוס כי שמחון סייע לעצמו ולבני משפחתו לקבל הטבות, כשיזם בשנת 2006 רפורמה בענף הלול, שנועדה לעודד, באמצעות מתן מענקים מתקציב המדינה, את העברת הלולים ממרכזי היישובים לאתרים שייקבעו בידי משרד החקלאות.

הנושא הועבר לבדיקת היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין, והיום (ג') הודיע המבקר לשר שמחון כי החליט שלא לפתוח נגדו בחקירה פלילית.

בהחלטתו קבע היועץ כי הדרג המקצועי במשרד גיבש את הרפורמה וכי האינטרס האישי של השר ברפורמה היה קטן יחסית. עם זאת, קבע היועץ, בהתחשב בעובדה שלשמחון מכסות לייצור ביצים והוא במעמד של
"בן ממשיך" בנחלת הוריו במושב בצפון, היה עליו להצהיר בפני מבקר המדינה על עניינו האישי בענף הלול מיד עם תחילת עיסוקו ברפורמה, ולקבל חוות דעת מהיועץ המשפטי לממשלה.