הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


"תהיו בני אדם, תדאגו לכלב שלכם'' מבצע לעיקור וסירוס כלבים


מבצע ארצי לעידוד עיקור וסירוס כלבים, אשר מטרתו לצמצם את מספרם של הכלבים הנטושים, יצא היום לדרך. המבצע ימומן על ידי משרדי האוצר והחקלאות בעלות של 1.65 מיליון ₪, ויאפשר לבעלי כלבים לעקר את כלביהם במחיר מיוחד, בתמיכת הממשלה. בהשקה השתתפה ירדנה ארזי, הפעילה למען בעלי חיים, שהקליטה את תשדיר הרדיו שילווה את המבצע

שלומית קידר, פורטל החקלאות  15-12-2010


''תהיו בני אדם, תדאגו לכלב שלכם'' כך נקרא המבצע לעיקור וסירוס כלבים שיצא היום לדרכו. שר החקלאות שלום שמחון, וח"כ איתן כבל העומד בראש שדולת חברי הכנסת למען בעלי חיים, ביקרו היום בכלביית צער בעלי חיים בתל אביב וקיבלו סקירה על מצב הכלבים הנטושים בישראל. ירדנה ארזי, הפעילה כבר שנים למען בעלי חיים, ומובילה בימים אלו את מצעד ההשמעות של רשת ג', הקליטה את תשדיר הרדיו המלווה את המבצע והשתתפה גם היא בסיור.

השר שמחון יזם את המבצע, הממומן במשותף על ידי משרדי החקלאות והאוצר, בסכום של 1.65 מיליון שקלים.

עשרות אלפי כלבים ננטשים בישראל מדי שנה. על פי הנתונים הרשמיים כ-50 אלף. על פי אומדן לא רשמי - 100 אלף. רובם מוצאים את מותם, מי ברחובות ומי בזריקת הרדמה בכלביות השונות. המבצע נועד לצמצם את מספר המלטות הגורים ולמנוע סבל רב מעשרות אלפי הכלבים חסרי הבית. ''העיקור הוא הדרך הנכונה וההומאנית להפסקת מעגל הקסמים הנמשך שנים של מאות אלפי המלטות ומאות אלפי המתות'', כך אומרים היום במשרד החקלאות

במסגרת המבצע יוכלו בעלי כלבים לעקר את כלביהם במחירים מיוחדים ובהנחות גדולות, כל זאת בתמיכת המדינה ובאמצעות הרופאים הווטרינרים המשתתפים במבצע, שיעניקו ללקוחותיהם הנחה נוספת לזו הממומנת על ידי הממשלה.

עלות ניתוח עיקור ממוצע עומדת על 850 ₪ ועלות ניתוח סירוס על 620 ₪.  במהלך תקופת המבצע ישלמו בעלי כלבות רק 400 ₪ עבור העיקור ובעלי כלבים זכרים ישלמו רק 420 ₪. (במקרים מיוחדים המפורטים באתרי האינטרנט ניתן לגבות 200 ש"ח נוספים).

במבצע משתתפים כ- 200 רופאים וטרינרים מכל רחבי הארץ, שעקרונותיו סוכמו עם ארגון הרופאים הווטרינרים בראשות ד"ר יוני ליטווין.



פרטים נוספים על המבצע ורשימת הווטרינרים המשתתפים, נמצאים באתר האינטרנט של משרד החקלאות www.moag.gov.il