הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חג המולד: מתחזקת מגמת הביקוש לפרחים ממזרח אירופה ומיפן


עלייה של למעלה מ- 10% במחירי הפרחים וענפי הקישוט לקראת חג המולד. מתחזקת מגמת הביקוש מהשוק המזרח אירופאי ומיפן. רוב משלוחי הפרחים כבר יצאו מישראל לאירופה למעלה מ-85 טון פרחים וענפי קישוט. בערבה מקווים כי מזג האוויר הסוער באירופה לא ישפיע על המכירות

מערכת פורטל החקלאות  19-12-2010


רוב משלוחי הפרחים וענפי הקישוט המיועדים לחג המולד, למעלה מ- 85 טון,  כבר יצאו לאירופה בשבוע האחרון, בים ובאוויר.

למרות החששות בעקבות המשבר הכלכלי, פגעי מזג האוויר בארץ ובאירופה ונזקי הסופה האחרונה בישראל, נתוני ייצוא הפרחים עד כה חיוביים והחקלאים מקווים כי המגמה תמשך עד לערב חג המולד, אז ייצאו המשלוחים האחרונים מהארץ.

אילון גדיאל, מנהל מו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה אומר, כי הוא מקווה שמזג האוויר הסוער באירופה יירגע וכי סופות השלג לא ישפיעו על מכירות הפרחים לחג, מאחר ואז יוצאים הקונים פחות מהבית . גדיאל מוסיף, כי היתרון הישראלי בענף הפרחים הינו העושר הבוטני ואיכות הפרחים המתחרה בהצלחה בבורסות ושווקי העולם. כיום עיקר ייצוא הפרחים הישראלים נעשה למדינות מערב אירופה, אולם השנה נרשמו בקשות לפרחים מתוצרת ישראל גם מהשוק המזרח אירופאי וכן מיפן וזאת בשל איכותה הגבוהה של התוצרת הישראלית וכן חיי המדף הארוכים של הפרחים וענפי הקישוט, העמידים יותר מאלו המגיעים מארצות אחרות, הדומות באקלים שלהן לישראל, כל זאת הודות למחקרים הנעשים במו"פ בערבה בתחום ענף הפרחים.

גדיאל מציין, כי הפרחים המועדפים השנה הם כלניות, גיבסניות, פרחי קוכיה ופרחי הטרכליום, בעלי גוון סגלגל. יחד עם זאת, נשמרת העדפה המסורתית לפרחים בעלי גוון אדום שהינו הצבע המסמל את חג המולד, בעיקר מזני גרברות, ורדים, ציפורנים, צבעונים אדומים וכו' וכן ענפי קישוט ירוקים.

"השנה התמודדו החקלאים בישראל עם תנאים קשים של מזג אוויר חם במיוחד, קיץ ארוך ומחסור בידיים עובדות, ובעקבות כך, עונת הפרחים בערבה החלה מאוחר יותר משנים עברו. '' יחד עם זאת, אנו אופטימיים היות ומחירי הפרחים עלו ב 10% ביחס לשנה שעברה ורוב המשלוחים כבר הועברו לאירופה.'' אומר גדיאל

בישראל נרשמה השנה ירידה במספר מגדלי הפרחים העומד על 550 מגדלים לעומת 700 בשנה שעברה
וכ- 1000 לפני כשנתיים. רוב הפרחים המטופחים בישראל מיועדים לייצוא, כאשר מחזור המכירות של יצוא הפרחים הישראלי עומד על כ- 120-130 מיליון יורו.

פרחי הערבה, כולל זנים חדשים יוצגו בתערוכה החקלאית של מו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית
ב- 19-20 בינואר, ט"ו בשבט, בתחנת יאיר בחצבה. הכניסה ללא תשלום.