הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נחנך סינגל נוסף בשביל האופניים אלון הגליל


קרן קיימת לישראל בשיתוף המועצה האזורית עמק יזרעאל, רשות ניקוז קישון ומרכז שטח אלון הגליל חנכו 11 ק''מ נוספים לסינגל אלון הגליל שחוגג בימים אלו שנה להיווסדו. המסלול כולל נקודות ציון מרהיבות כגון ואדי רימונים והמעיינות שלאורכו, והמשכו נעשה בקטעים מיוערים ביער ציפורי שרק בימים אלו נגלים לעיני הרוכבים והמטיילים

מערכת פורטל החקלאות  20-12-2010


במזג אוויר אידיאלי ואווירה מרגשת, יצאו 120 רוכבי אופניים ביום שישי בבוקר בפעם הראשונה לרכוב בסינגל אלון הגליל החדש שחנכו קרן קימת לישראל, המועצה האזורית עמק יזרעאל, רשות ניקוז קישון ומרכז שטח אלון הגליל. ארבעת הגופים  שחברו יחד, והכשירו 11 ק"מ של קטע המשך לסינגל אלון הגליל שחוגג בימים אלו שנה להיווסדו. כיום, לאחר הכשרת הקטע הנוסף, מתפרש סינגל אלון הגליל  על פני כ-22 ק"מ בגליל התחתון.

קרן קימת לישראל מקדמת את נושא פריצת שבילי האופניים והרכיבה ביערות כחלק ממדיניות פתיחת היערות לפעילות של פנאי ונופש לציבור וכחלק מתרומתה לפיתוח תיירות אקולוגית. מזה 10 שנים מכשירה קק"ל מאות קילומטרים של שבילי אופניים ביערות ובשטחים הפתוחים העומדים לרשות הציבור ללא כל תשלום.

הקטע הנוסף שנחנך, כולל מספר נקודות ציון מרהיבות כגון ואדי רימונים והמעיינות שלאורכו, והמשכו נעשה בקטעים מיוערים ביער ציפורי שרק בימים אלו נגלים לעיני ציבור הרוכבים והמטיילים. בנקודה הצפון-מערבית של המסלול, מגיעים קרוב מאוד לכביש עוקף עדי-הרדוף וזוהי גם הנקודה שבה הוא מתחבר עם סינגל אלון הגליל המקורי.

קרן קימת לישראל השקיעה בהכשרת הסינגל ובנתה בנצ'ים מגזעי עץ, כמו שנראים רק בשבילים בחו"ל. מיכאל ויינברגר, מנהל אזור גליל מערבי-כרמל בקק"ל, סיפר על תהליך תכנון פריצת השביל: "כשתכננו את הסינגל החדש, ראינו שהוא עובר במקום שבו יש שטחים חקלאיים רבים שצריך לחצות אותם על מנת שהרוכבים יוכלו לחבור לסינגל אלון הגליל המקורי. ניסינו למצוא פרצה וכשעיינו במפות מימי השלטון העות'מאני, גילינו כי במקום הבעייתי מצויה 'מטרוקה', מעין מסדרון צר ברוחב כמה מטרים ששייך למדינה, שמאפשר את חציית ואדי רימונים ומתקשר ישירות לסינגל הקיים." רשות ניקוז קישון בנתה במקום גשרון שמאפשר מעבר מעל הנחל.

כחלק ממדיניות קק"ל בקידום פריצת שבילי אופניים, סינגל אלון הגליל צפוי להתחבר בעתיד עם שבילי אופניים קיימים נוספים עוקפי קריות ועד לעמק זבולון. לדברי מיכאל ויינברגר, "מה שייחודי בסינגל אלון הגליל הוא השבילים החד כיווניים שבו והקישורים בין המסלולים השונים שמאפשרים לכל רוכב לקצר את שביל הרכיבה ולחזור חזרה לנקודת ההתחלה מבלי שיפריע לרוכבי אופניים אחרים".

בהכשרת שבילי האופניים היו שותפים ילדי עובדי קק"ל שהגיעו זו השנה השנייה לשבוע עבודה מרוכז בזמן חופשת הקיץ ותרמו שעות רבות של עבודת שטח. גם הנוער הרוכב והלומד של מרכז שטח אלון הגליל תרם רבות מזמנו וממרצו לפריצת השביל ויחד עם מתנדבים רבים ואנשי קק"ל הכשירו 11 ק"מ נוספים בשביל אלון הגליל.

גיל עצמון, מנהל אזור הגליל התחתון והגלבוע בקק"ל
ורוכב אופניים מושבע בעצמו, הצטרף לרכיבת הבכורה וסיפר בהתרגשות על הדרך: "כשאתה רוכב בסינגל אלון הגליל, אתה נחשף לחלקות שטח ופינות חמד שלולא היית מגיע לשם עם אופניים, לעולם לא היית מגלה אותם."

ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אייל בצר: ''שביל האופניים החדש, שאנו חונכים בסמוך ליישוב אלון הגליל, מצטרף לעשרות קילומטרים של שבילי אופניים הקיימים בעמק, המתאימים לרכיבת אופניים מקצועית בשטח וגם לחובבים. אני מאמין כי טיול בשבילי העמק ברגל ובאופניים מחבר את התושבים לאזור בו הם חיים, על כן תמשיך המועצה לקדם את הפיתוח הנופי ואת יצירת שבילי האופניים בתחומה לרווחת תושביה וכלל המטיילים בעמק יזרעאל".