הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


גידול של 25% בייצוא פירות לרצועת עזה בשנת 2010


הכנסות המגדלים מהיצוא לעזה צפויות להסתכם ב-100 מיליון שקל. מנכ''ל ארגון מגדלי הפירות, אילן אשל: הקשרים עם הסוחרים מרצועת עזה מצוינים, הם מבקרים בארץ ונערכות פגישות משותפות בארז''

מערכת פורטל החקלאות  22-12-2010


בשנת 2010 ייצאה ישראל לרצועת עזה כ-50 אלף טון, גידול של 25% לעומת השנה הקודמת, כך מוסר היום מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, אילן אשל. לדבריו עיקר הפירות שנמכרים לרצועה הם בננות, תפוחים, מנגו, תמרים ואבוקדו. הכנסות המגדלים כתוצאה מהיצוא לעזה צפויות להסתכם ב-100 מיליון שקל.

לדברי אשל, הגידול במכירות הושג הודות לרגיעה היחסית באזור הרצועה ומדיניות חיובית שהנהיג מתאם הפעולות בשטחים האלוף איתן דנגוט ואנשי משרדו, שמגלים פתיחות והבנה לצרכים של שני הצדדים. אשל ציין שקשרי המסחר עם הסוחרים ברצועת עזה מצוינים. חלקם מגיעים לארץ באופן קבוע ומסודר כדי להתרשם מהפירות שהם עתידים לרכוש ולסגור עסקאות, ובמקביל נערכות פגישות תאום במעבר ארז.

בשנת 2011 צפוי גידול נוסף של 20% בהעברת הפירות לעזה והוא עתיד להסתכם ב-120 מיליון שקל, כל זאת כמובן בתנאי שלא תהינה הפתעות לרעה במישור הביטחוני. ''הגברת הסחר הוא אינטרס של שני הצדדים ועבור המגדלים הישראלים מדובר בתרומה כפולה הן של הכנסות כספיות ישירות והן ייצוב המחירים בשוק המקומי ומניעת היווצרות עודפים.'' אומר אשל

קידום המכירות לרצועת עזה והקלות על יצוא הפרחים והירקות של חקלאי הרצועה לחו"ל נדונו בפגישה שערך האלוף דנגוט עם מנכ"ל ארגון התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן ועם ראשי הארגונים החקלאיים. בפגישה סוכם על בחינת הקלות בכניסה של 10,000 פלשתינאים מיהודה ושומרון לחקלאות. העובדים צפויים להשתלב בעבודות הקטיף בעיקר במסיק הזיתים למאכל ולהקל במעט על מצוקת כוח האדם בחקלאות.