הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


לקראת הדיון מחר: חברי ועדת הכלכלה ביקרו בלולים בצפון


לקראת הדיון בתקנות מועצת הלול סיירה היום וועדת הכלכלה של הכנסת בלולים במועצה האזורית מעלה יוסף. ח"כ שאמה-הכהן: ''הנטייה הבסיסית שלי היא שלא ייכנסו בדלת האחורית של התקנות סעיפים שקשורים לרפורמה

שלומית קידר, פורטל החקלאות  26-12-2010


ועדת הכלכלה של הכנסת תדון מחר (ב') ברפורמה בענף ייצור הביצים ובחבילת הטבות ליצרני ביצים מהצפון שיצטרפו לרפורמה, שבמרכזה הוצאת הלולים המשפחתיים מהמושבים ובנייה של 80 לולי ענק תעשייתיים בגליל.

על מנת לבחון את הנושא מקרוב ולשמוע את נציגי בעלי הלולים, סיירו היום חברי הועדה בראשות חה''כ כרמל שאמה-הכהן, במועצה האזורית מעלה יוסף, בה ישנם כיום כ-1000 מגדלים ובלולים שבמושבים באזור.

רבים מנציגי המגדלים במועצה האזורית מעלה יוסף נכחו בדיון והביעו זעם רב לנוכח הרפורמה המתוכננת בענף הלולים. לאה יוגב, נציגת המגדלים במועצת הלול, אמרה כי בתקנות יש סעיפים הקשורים ישירות לרפורמה.

מנכ"ל משרד החקלאות, יוסי ישי ציין כי הריכוזיות מאיימת על הענף וכי אם התקנות לא יאושרו מחר בוועדה ולא יהיו מכסות אזי לא יהיה ערך כלכלי לענף. ישי הסביר כי גידול ביצים בחוות ענק זול בהרבה מהגידול בלולים המשפחתיים, אך לדבריו מדינת ישראל מוכנה לוותר על היעילות כדי לשמור על הערך ההתיישבותי.

היו"ר שאמה-הכהן אמר כי בחר לערוך את הסיור הראשון בתפקידו כיו"ר דווקא בלולים בצפון לאור חשיבות הנושא. "אני מבין את סערת הרגשות של המגדלים. יכולנו לסגור את הנושא בירושלים, אבל באנו לכאן כדי ללמוד את הנושא מתוך הכרה בחשיבות העניין, שחס וחלילה לא נקבל מחר החלטה שגויה".

עוד הוסיף שאמה-הכהן ''הנטייה הבסיסית שלי היא שלא ייכנסו בדלת האחורית של התקנות סעיפים שקשורים לרפורמה, מאחר ואנחנו עוסקים בתקנות שמסדירות את הגידול בענף הלול בשנה הבאה".