הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הפרוייקט הפוטו וולטאי הגדול בארץ נחנך בערבה


הפרויקט הוקם במתחמי הלולים במושבים צופר ופארן, על גבי הסככות ששימשו לגידול תרנגולי הודו והוא מורכב מכ-40 מערכות של 50 KW כל אחת המפיקות יחד כ-MW2 של חשמל ירוק מאנרגיית השמש. מעל 10% מהמשפחות בערבה התיכונה משתמשות כיום בחשמל נקי. בקרוב מתוכננים פרויקטים נוספים קרקעיים בחמשת המושבים בערבה התיכונה

מערכת פורטל החקלאות  28-12-2010


המועצה האזורית ערבה תיכונה יחד עם הזרוע ירוקה של 'החברה לישראל' (IC Green Projects) השיקו היום (ג') את הפרויקט הפוטו וולטאי הגדול ביותר בישראל שמחובר למערכת החשמל הארצית.

הערבה התיכונה מאופיינת כמקום בעל קרינת שמש חזקה ולא בכדי נבחרה על ידי החברה לישראל להוביל פרויקטים סולארים על גבי מבנים.

הפרויקט הוקם במתחמי הלולים במושבים צופר ופארן, על גבי הסככות ששימשו לגידול תרנגולי הודו והוא מורכב מכ-40 מערכות של 50 KW כל אחת המפיקות יחד כ-MW2 של חשמל ירוק מאנרגיית השמש.

כרגע עובדות כ-50 מערכות בהיקף ייצור של 3,500 קילו וואט בשעה וישנן בקשות לעוד כ-20 מערכות. בקרוב מתוכננים פרויקטים נוספים קרקעיים בחמשת המושבים בערבה התיכונה, בהיקף של 150 דונם. מעל 10% מהמשפחות בערבה התיכונה משתמשות כיום בחשמל נקי.

בטקס החניכה השתתפו בכירי החברה לישראל וביניהם ניר גלעד, מנכ"ל החברה לישראל, יום טוב סמיה, מנכ"ל ICG , ז'אן סממה, מנכ"ל IC Green Projects, תמיר קפלינסקי, בעלים ומנכ"ל חברת Solar By Yourself שהיא החברה המתקינה וכמובן פעילים בשוק הסולארי. בטקס הודו ליפתח בן דוד שריכז את הפרויקט בפארן ולששון אליאס שריכז את הפרויקט בצופר.

עזרא רבינס, ראש המועצה האזורית הערבה התיכונה אומר "אנו גאים להיות חלוצים בתחום חשוב זה ולקחת חלק במאמץ כלל עולמי לשימור הסביבה והגנתה. פרויקט זה מביא לידי ביטוי את חזון האנרגיה הירוקה שאנו במועצה דוגלים בו וגם בתחום החקלאות אנו שומרים על 'ערבה נקייה'."

ICG, הזרוע ירוקה של החברה לישראל, הינה חברה בינלאומית הפועלת במספר מדינות וביניהן ישראל, גרמניה וארה"ב. החברה מחזיקה במניות של חברות בעולם, נמצאת בשלבי ניסוי מתקדמים בתחום הביו-דלקים עם חברתPrimus Green Energy שבארה"ב.