הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


התאחדות האכרים: העלאת מחירי הסולר תפגע קשות בחקלאים


במכתב ליו''ר הלובי החקלאי בכנסת שי חרמש, קרא נשיא התאחדות האכרים דובי אמיתי, לפעול על מנת לעצור את ההתייקרויות. ''המחירים שהיינו עדים להם השנה יהיו כאין ואפס בהשוואה למחירים ב-2011''. ח"כ שי חרמש בתגובה: נתניהו מזכיר לי את השיר 'סבתא בישלה דייסה'

מערכת פורטל החקלאות  29-12-2010


דובי אמיתי, נשיא התאחדות האיכרים, פנה הערב לח"כ שי חרמש, יו"ר השדולה החקלאית בכנסת, בעניין החלטת וועדת הכספים לייקר את הדלק והסולר כחלק מחוק ההסדרים שאושר על ידי הממשלה.

בסוף השבוע הקרוב תיכנס לתוקף העלאת הבלו (מס קבוע שמוטל על מוצרי הדלק) בשיעור של 40 אגורות לליטר בנזין וסולר. החל משנת 2011 ואילך ההעלאה תהיה קבועה ותיעשה בשתי פעימות: 20 אג' העלאה ב- 2011 ו-20 אג' נוספים ב- 2012. המהלך צפוי להכניס לקופת המדינה כ-1.1 מיליארד שקלים בשנה. זוהי העלייה השנייה במהלך השנה וחצי האחרונות.

חקלאי ישראל עושים שימוש רב בסולר בפעילות החקלאית השוטפת, וגזירה זו תביא להתייקרות של כ-15% בהוצאות החקלאיות. בהקשר זה, מן הראוי להוסיף כי בשנת 2010 סבלו החקלאים ממכות חום, סערות, מכת מזיקים ומחלות ששגשגו עקב מצוקת המים, והבצורת הקשה והמתמשכת,

דובי אמיתי, נשיא התאחדות האיכרים, מסר בתגובה: "לא ייתכן שפעולה זו תתבצע ללא התחשבות באינטרס ציבורי מרכזי - הבטחת אספקת תוצרת טרייה במחיר סביר. הגזירות האחרונות יוצרות חשש כי עליית המחירים שהיינו עדים לה השנה תהיה כאין וכאפס לעומת המצב הצפוי בשנה הקרובה".

ח"כ שי חרמש, נציג קדימה בוועדת הכספים מסר בתגובה "נתניהו מזכיר לי את השיר 'סבתא בישלה דייסה'- לחרדים הוא נתן, לעשירים הוא נתן, למתנחלים הוא נתן ורק לאזרחים, שעל כתפיהן מתקיימת המדינה, לא נשאר. רוה"מ בחר להוריד את מס ההכנסה, הנחה המיועדת מטיבה לעשירים יותר, שכן נהנים ממנה רק המגיעים לסף המס. בכך הוא יצר חור תקציבי של 4 מיליארד ₪ אותו הוא ממלא באמצעות הכבדת הגביה על השכבות החלשות, שכן מיהם הסובלים העיקריים מייקור הסולר והדלק? ייקור הסולר טומן בחובו גל עליות מחירים מיידי שייקר את התחבורה הציבורית, את מחיר הלחם , את עלות ייצור החשמל, את מחירי המלט, וכמובן יפגע בעיקר בתושבי הפריפריה שישלמו יותר בשל מרחקי הנסיעה ועלויות התובלה אליהם. עצם העובדה כי האוצר טוען כי הייקור בא לסייע לאיכות הסביבה ויוביל לשימוש מוגבר בתחבורה ציבורית, היא בדיחה עצובה. לא רותמים את המרכבה לפני הסוסים, קודם שישפר את התחבורה הציבורית ואח"כ שיעלה את מחיר הדלק".