הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קנט מחדשת את ביטוח הפירות לשנת 2011


בשנה החולפת פיצתה החברה את מגדלי הפירות בסכום כולל של כ-40 מליון ₪ בגין נזקי טבע ואסונות טבע. במסגרת הביטוח לשנת 2011 יוכלו המגדלים להרחיב את הביטוח הבסיסי בנזקי טבע ואסונות טבע שרכש עבורם ענף הפירות במועצת הצמחים ובכך לרכוש ביטוח המקיף סכומי פיצוי יותר גבוהים והשתתפות עצמית נמוכה יותר

מערכת פורטל החקלאות  6-1-2010


חברת הביטוח קנט המבטחת נזקי טבע בחקלאות שילמה למגדלי הפירות כ-40 מליון ₪ עבור נזקי טבע ואסונות טבע שאירעו בשנת 2010. כך עולה מסיכום שנערך בחברה לרגל פתיחת ההרשמה לחידוש ביטוח הפירות לשנה הקרובה. במסגרת הביטוח לשנת 2011 שמציעה החברה, יוכלו המגדלים להרחיב את הביטוח הבסיסי בנזקי טבע ואסונות טבע שרכש עבורם ענף הפירות במועצת הצמחים ובכך לרכוש ביטוח המקיף סכומי פיצוי יותר גבוהים והשתתפות עצמית נמוכה יותר.

הרחבת ביטוח נזקי טבע, אומרים בקנט, מומלצת לאור כיסוי מופחת של עלויות הייצור במסגרת הביטוח הבסיסי והשתתפות עצמית גדולה יותר הנדרשת מהמגדלים. סיבה נוספת להרחבת הביטוח היא העובדה שבשנתיים האחרונות פקדו את גידולי החקלאים פגעי קרה, ברד ושרב שגרמו לנזקים חמורים למגדלים. חשוב לציין, שהרשמה למסלול המורחב מאפשר למגדלים לבחור בין מספר רמות ביטוח הנבדלות זו מזו בסכום הביטוח לדונם וכן בדמי הביטוח שישלם כל מגדל.

עוד מציינים בקנט, שניתן לבטח במסלול נזקי טבע כל חלקה ע"פ היבול הצפוי בה וכן לבחור בסכום הפיצוי, בהתאם לרמת הביטוח. בנוסף ההשתתפות העצמית במסלול זה עומדת על בין 5%-10% מהיבול הפוטנציאלי או מהיבול המובטח, הנמוך מבניהם (במרבית הגידולים) וזאת לעומת השתתפות עצמית של 20% בביטוח הבסיסי. ההצטרפות למסלול המורחב מתבצעת על ידי מילוי טופס המציין את כמות היבול הצפויה בכול חלקה ואת רמת הביטוח הרצויה, כאשר חובה לבטח את כל שטח היבול במין הפרי, באותה רמת ביטוח.

ביטוח אסונות טבע למטעים מניבים, מכסה נזקי אקלים שאינם מכוסים בביטוח נזקי טבע וכן נזקי מזיקים ומחלות לפרי, שפגיעתם הינה בהיקף אזורי הגורם לנזק כמותי ליבול. הביטוח מכסה גם אסונות טבע לעצים. חשוב לדעת שהביטוח שרכשה המועצה מתבסס על יבול נורמטיבי נמוך שלא משקף בהכרח את יכולות הייצור של המגדל. לעומת זאת, הביטוח המורחב מאפשר לבטח את הגידולים ע"פ ממוצע השיווק של 4 השנים האחרונות (2006-2009) וכן לבחור סכום ביטוח לטון גבוה יותר.

דודי גינזבורג, מנכ"ל קנט, "במסלול נזקי הטבע המורחב סכומי השיפוי היבול המבוטח ורמת ההשתתפות העצמית משופרים ביחס לביטוח הבסיסי. גם בביטוח אסונות טבע נפתח השנה מסלול לבחירת המגדלים עם סכומי ביטוח גבוהים יותר לכל טון פרי מבוטח. במקרה של נזק, יקבל המגדלים פיצוי בגין הוצאות הייצור שלהם. . אנו גאים לעמוד לצד מגדלי הפירות המבוטחים שנפגעו בעקבות שלל אירועי האקלים שהתרחשו בשנים האחרונות ולמזער את הפגיעה ביכולתם העתידית".