הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מרכז הדרכה חדש לחקלאות מדברית יוקם בערבה


החברה לפיתוח הערבה ועמותת אגריטך חתמו על הסכם לשיתוף פעולה להקמת מרכז הדרכה לחקלאות מדברית בערבה. ''שיתוף הפעולה יעודד מחקרים נוספים ועשייה חדשה, וייתן במות נוספות לחקלאות הנפלאה שנעשית בישראל'' אומרים מנהלי שתי החברות

מערכת פורטל החקלאות  11-1-2011


מרכז חדש ללימוד והדרכה בנושאי חקלאות עתיד להיפתח במרכז המו''פ בתחנת "יאיר" שבערבה.

המרכז שיוקם בשיתוף פעולה של החברה לפיתוח הערבה ועמותת אגריטך, עתיד לארח מבקרים ומשתלמים מהארץ ומהעולם, ללמוד ולהתרשם משיטות הגידול הייחודיות שפותחו בערבה. המשתלמים במקום ילמדו אודות המחקרים בחקלאות שנעשו במו"פ ערבה תיכונה וצפונית, כגון ההתמודדות בתנאי האקלים והמים הקיצוניים של המדבר, ועל הפתרונות אשר מיושמים במשקים החקלאיים בערבה.

"ההסכם מבטיח שיתוף פעולה פורה בין החברה לפיתוח הערבה ואגריטך, אשר הינן המובילות בתחום התערוכות החקלאיות בישראל ומניפות את דגל הפיתוח החקלאי. שילוב בין הניסיון הרב והידע החשוב שמוצג בתערוכה החקלאית בערבה תיכונה וצפונית עם המוניטין העולמי של עמותת אגריטך ותערוכותיה יעודד עשייה חדשה, מחקרים נוספים וייתן במות נוספות לחקלאות הנפלאה שנעשית בישראל", אומרים ד"ר אייל בלום, מנכ"ל החברה לפיתוח הערבה ודני מאירי, מנכ"ל עמותת אגריטך.

בעתיד יהיה אפשר לראות בתערוכות אגריטך הבינלאומיות את הירקות המובחרים מן הערבה, אשר זוכים להערכה רבה בכל שווקי העולם. כמו כן, נשקלת האפשרות לקיים את תערוכת אגריטך הבינלאומית בערבה, במטרה לקרב את המבקרים הרבים לחקלאות עצמה, באזור הגיאוגרפי בו היא מטופחת.

בט"ו בשבט, 19-20 בינואר תיערך התערוכה החקלאית הגדולה בישראל ''יום פתוח 2011" בתחנת יאיר בסמוך למושב חצבה. בתערוכה יציגו כ-170 חברות מהארץ ומהעולם את הפיתוחים החדשים שלהן בתחומי החקלאות השונים. בנוסף,  יערכו סיורים מודרכים בחממות המחקר של תחנת יאיר המשתרעות על כ- 90 דונם, ובמקום יתקיים שוק איכרים בו יהיה ניתן לרכוש את התוצרת החקלאית המשובחת של חקלאי ערבה תיכונה וצפונית.

הכניסה לכלל האירועים הינה חופשית וללא תשלום. www.aravaopenday.co.il