הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קנט מחדשת את הביטוחים לעדר הבקר לחלב לשנת 2011


לענף שני מסלולי ביטוח: ביטוח בסיסי, שרוכשת המועצה לכל מגדלי הבקר לחלב, והביטוח המורחב, אותו ניתן לרכוש ישירות מקנט - ביטוח אסונות בעדר הבקר לחלב

מערכת פורטל החקלאות  13-1-2011


קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, מחדשת בימים אלו את תכנית ביטוח הבקר לחלב. לתכניות הביטוח בענף הבקר לחלב שני מסלולי ביטוח: ביטוח בסיסי, שרוכשת המועצה לכל מגדלי הבקר לחלב והביטוח המורחב, אותו ניתן לרכוש ישירות מקנט - ביטוח אסונות בעדר הבקר לחלב.

תכנית הביטוח מורחב של קנט נועדה לתת פתרון הולם לנזקים גדולים. התכנית מאפשרת הגנה טובה יותר למצבים נדירים בהם אחוז גבוה מהעדר עשוי להיפגע, ומעניקה גם כיסוי ביטוחי למקרה של גניבה, שחיטת דחק ומוות וכן כיסוי למקרה של אובדן תפוקת החלב. במסגרת תכנית זו יוכל המגדל לבחור בין שני מסלולי ביטוח: מסלול מחיר קבוע ומסלול הדף הכחול.

בשני המסלולים, תשלום הפיצויים יתבצע במקרה של נזק כתוצאה מאירוע או נזקים מצטברים. במסלול המחיר הקבוע, סכומי הפיצוי מותאמים למחירי הבקר לחלב ואילו במסלול הדף הכחול המשופר, המחירים הינם לפי מחירי השוק המתעדכנים מדי חודש. כמו כן, ניתן לבחור את אחוז הפיצוי וכן לבחור בין מספר רמות של השתתפות עצמית במסלול זה. לדוגמא, סכום הפיצוי לבשר פסול בבית המטבחיים כתוצאה משחיטה דחופה יהיה 900 ש"ח לראש בקר, סכום הפיצוי לבשר פסול בבית המטבחיים כתוצאה משחיטה רגילה יהיה 650 ש"ח לראש בקר. את תכנית הביטוח ניתן לרכשו כבר בימים אלו, ישירות מקנט.

הביטוח הבסיסי נעשה בשיתוף פעולה עם מועצת החלב ומטרתו לפצות את יצרני החלב במקרה של פסילת הבשר בבית המטבחיים וכן במקרה של תמותת בקר במשק, הכול על מנת למנוע מפגע תברואתי, שמירה על בריאות הציבור והתאמה לתנאי איכות הסביבה. מסלול זה מאפשר למגדלים להעביר את הפרות שמתו או שבשרם ניפסל בבית המטבחיים לאתר כילוי מרכזי ובכך לאפשר את פינוי הפגרים, ניקוי השוק מבשר פגום וכן מאפשר שליטה ברמה הלאומית על מחלות אליהן חשוף הענף. השילוב בין השירותים הווטרינריים, מועצת החלב, קנט, וחברת א.ע ביו אקולוגיה מאפשר עמידה בסטנדרטים הגבוהים שמציבים גורמי איכות הסביבה. מערכת איסוף הפגרים הארצית מאפשרת לכל יצרני החלב בארץ ליהנות מהשרות ובכך נמנע הצורך של כל רפתן לפינוי.

"ביטוח עדרי בקר וחלב נועד לפצות את יצרני החלב במקרה של פסילת הבשר בבית המטבחיים וכן לאפשר פינוי מסודר של פגרי בקר מהמשק. קנט תמשיך לעשות ככול שביכולתה על מנת למנוע מפגע תברואתי, תוך כדי שמירה על בריאות הציבור והתאמה לתנאי איכות הסביבה". אומר דוד גינזבורג, מנכ"ל קנט.

אודות קנט
חברת הביטוח קנט - קרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, פועלת משנת 1967 כחברת ביטוח ממשלתית עסקית בשותפות עם 14 ארגונים חקלאיים נוספים, ביניהם: התאחדות האיכרים, האיחוד החקלאי, מועצת הייצור החקלאית וארגוני מגדלים. לחברה למעלה מ – 17,000 מבוטחים והיא נחשבת לבין המובילות בעולם המערבי במתן פתרונות ביטוחיים לענפי החקלאות השונים.