הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מחר: הביצים מתייקרות ב-6.8%


לאחר שנה וחצי ללא שינוי, יעלו מחירי הביצים בפיקוח בשיעור ממוצע של 6.8%. אריזת תריסר ביצים גדולות תעלה 11.60 ₪ במקום 10.75 ₪. משרד החקלאות: ''חלה עלייה במחירי המספוא''

מערכת פורטל החקלאות  17-1-2011


מחירי הביצים שבפיקוח יעלו מחר יום ג'
(18/1/2011) בשיעור ממוצע של 6.8% - תוספת של 75-85 אגורות לאריזה (בהתאם לגודל).

ועדת המחירים המשותפת למשרדי החקלאות והאוצר המליצה לשרים על עדכון במחירי הביצים שבפיקוח בשיעור ממוצע של 6.8%. ההמלצה התקבלה בהתאם לנוהל הקבוע בדבר עדכון המחירים ובהתבסס על השינויים שחלו בעלויות הייצור מאז העדכון הקודם של מחירי מוצרי חלב והביצים, לפני שנה וחצי.

מחירי מוצרי החלב והביצים שבפיקוח מתעדכנים פעם בשנה או בעקבות התייקרות / הוזלה מצטברת של סך עלות הייצור הסיטונאית בשיעור של 3%, המוקדם מבין השניים.

סמנכ"ל אסטרטגיה וכלכלה והמפקח על המחירים במשרד החקלאות, אורי צוק-בר: "המחירים החדשים מביאים לידי ביטוי את עליית מחירי תשומות הייצור של מוצרים אלו שחלה בתקופה האחרונה, ובעיקר את העלייה במחירי המספוא המשמשים להזנת בעלי חיים. על פי התחשיב המחיר למגדלים עלה בכ- 6% מאז העדכון האחרון בשל עליית מחירי התשומות, והמחיר למשווקים עלה אף הוא בכ- 9% בשל התייקרות אריזות הביצים. סה"כ העלייה המחושבת על פי נוסחת העדכון הביאה לעדכון מחיר של 6.8% בממוצע (7.6% במקטע הקמעונאי ו- 4.9% במקטע המוסדי). המדובר בתוספת של 75-85 אגורות לאריזת ביצים (בהתאם לגודל)".

מכירת ביצים לצרכן מותרת אך ורק באריזות סגורות. המחיר לאריזות השונות הנו יחסי למחיר אריזה של 12 ביצים (150% לאריזה של 18 ביצים, 50% לאריזה של 6 ביצים וכדומה).

להלן המחירים החדשים