הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אושרה התוכנית להקמת מתקן התפלה בשורק - הגדול מסוגו בעולם


המתקן, שיהיה הגדול מסוגו בעולם, צפוי להוסיף למשק המים בישראל כ-300 מלמ''ק בשנה. על פי התכנון, מתקן זה יצטרף בהיקף חלקי כבר בשנת 2013 למתקני ההתפלה בחדרה, אשקלון ופלמחים. התוכנית אושרה חרף התנגדות ארגוני הסביבה

מערכת פורטל החקלאות  17-1-2011


הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה היום (ב') את התוכנית לבניית מתקן התפלת מי ים בשורק - מתקן שנחשב לגדול מסוגו בעולם. התוכנית, שתועבר לאישור הממשלה, אושרה חרף התנגדות ארגוני הסביבה שטענו כי היא ממוקמת באזור רגיש מאוד מבחינה סביבתית וכי יש למקמה באזור אחר.

בוועדה ציינו כי הצורך בשטחים פתוחים אל מול הצורך במי שתייה לציבור הרחב, נשקל על ידי הועדה. כמו כן נשקו האלטרנטיבות למיקום המתקן והוחלט כי מכיוון שמדובר במתקן התפלה בהיקף אדיר שמטרתו לשרת את ציבור האזרחים באזור המרכז הארץ ''יש לאשר את המתקן במיקום של כמה עשרות מטרים מהמיקום בהתאם לתוכנית המתאר (תמ"א 34) כך שיהיה מרחק סביר בין מתקן טיהור השפכים של השפד"ן לבין מתקן התפלת המים, בהתאם להנחיות משרד הבריאות''.

על פי התוכנית, מתקן ההתפלה יוקם דרומית לשפד"ן, ובשלביו הסופיים הוא יזרים למערכת המים הארצית כ- 300 מלמ"ק בשנה. מתקן ההתפלה יכלול שני מתקנים בהיקף של 150 מלמ"ק כל אחד והוא יופעל בטכנולוגיית אוסמוזה הפוכה. המתקן בשורק יצטרף למתקני ההתפלה שכבר פועלים באשקלון, פלמחים וחדרה כבר ב-2013 לפי התכנון, ובהמשך יוקם מתקן התפלה נוסף גם באשדוד.

תוכנית הקמתו של המתקן בשורק זכתה כבר לאישורה של הוועדה לשמירת הסביבה החופית, בספטמבר 2009 וכעת גם לאישורה של הועדה לתשתיות לאומיות. מהוועדה נמסר כי ההחלטה התקבלה על מנת לעמוד ביעדי הממשלה, שקבעה כי עד לשנת 2020 יש להגדיל את היקף התפלת מי הים בישראל לכדי 750 מליון מ"ק לשנה.