הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ספירת ציפורי הבר יוצאת לדרך


ספירת הציפורים בשיתוף הציבור, נועדה להעריך את הרכב מיני ציפורי הבר שבקרבת ביתנו ואת מספרן, וכן לאפיין מגמות ושינויים באקולוגיה שלהן במהלך השנים. ספירת ציפורי הבר יוצאת לדרך ביום שישי הקרוב 21 בינואר 2011 ותימשך עד ה-5 בפברואר 2011

המרכז לטיפוח ציפורי הבר בחצר  18-1-2011


לכל אחד מאתנו יש בקרבת ביתו גן, שבו הוא יכול לצפות בציפורים וליהנות מיופיין ושירתן. תהליכי העיור, התמעטות השטחים הפתוחים בעיר ושינויים בסביבת החיים של הציפורים, משפיעים על מיני הציפורים בסביבה העירונית, על מספרן ועל הרכבן.

ספירת הציפורים נועדה להעריך את הרכב מיני ציפורי הבר שבקרבת ביתנו ואת מספרן וכן לאפיין מגמות ושינויים באקולוגיה שלהן במהלך השנים. בעזרת הסקר הזה, ואלו שיבואו בשנים הבאות בעקבותיו, מקווים במרכז לטיפוח צפורי הבר לאפיין את מגמות ההשתנות האלו לתועלתנו ולתועלת הציפורים שבקרבתנו.

סקרים מסוג זה נערכים מזה שנים רבות במקומות שונים בעולם ואנחנו הצטרפנו אליהם. הסקר הראשון נערך בשנת 2006, וסקר זה מהווה המשך לו.

פרוייקט ספירת ציפורי הבר קורא לכל אדם שיכול ורוצה לצאת פעם אחת לחצר בישוב שלו - לגינה, לפארק לכיכר או להביט מהחלון במשך 20 דקות ולציין איזה ציפורים הוא רואה וכמה, ולשלוח את הנתונים לאתר האינטרנט של המרכז לטיפוח ציפורי הבר בחצר. במרכז לטיפוח ציפורי הבר מעבדים את הנתונים ומשווים אותם לשנים קודמות, וכך ניתן ללמוד על השינויים בתפוצה ובמספר ציפורי הבר בסביבתנו.

ספירת ציפורי הבר בחצרות בשיתוף הציבור יוצאת לדרך ביום שישי הקרוב 21 בינואר 2011 ותימשך עד
ה-5 בפברואר 2011.

נודה לכם אם גם אתם תקדישו מעט מזמנכם לצפייה בציפורים, מילוי ושליחת השאלונים.

כל הפרטים באתר www.yardbirds.org.il