הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נשיא המדינה שמעון פרס נטע עץ שיטה עם ילדי הערבה


נשיא המדינה, שמעון פרס ומפכ''ל המשטרה יוחנן דנינו נטעו עץ שיטה יחד עם ילדי הערבה ופתחו רשמית את התערוכה החקלאית הגדולה בישראל אשר חוגגת 20 להיווסדה. ''הערבה היא המעבדה החשובה ביותר הקיימת, המאפשרת לבחון כיצד להוציא את המקסימום מהמינימום, בכל פעם שאני מגיע לכאן אני מתרגש מחדש. יש כאן התחדשות שאינה פוסקת'' אמר הנשיא

מערכת פורטל החקלאות  19-1-2011


נשיא המדינה מר שמעון פרס ומפכ"ל המשטרה הנבחר ניצב יוחנן דנינו נטעו היום עם ילדי הערבה עץ שיטה באדמת המדבר, במסגרת התערוכה החקלאית הגדולה בישראל הנערכת היום ומחר ב''תחנת יאיר'' בחצבה. בסיום הטקס העניקו הילדים לנשיא תעודת הוקרה.

נטיעת עץ השיטה התקיימה במסגרת פרויקט "אמץ שיטה" בו מטופחים שתילי שיטה נכחדים המועברים בחזרה למדבר.

"הערבה היא המעבדה החשובה ביותר הקיימת, המאפשרת לבחון כיצד להוציא את המקסימום מהמינימום, בכל פעם שאני מגיע לכאן אני מתרגש מחדש. יש כאן התחדשות שאינה פוסקת" אמר הנשיא בטכס פתיחת התערוכה החקלאית. "הערבה היא אחת משבעת פלאי האדם, התוצרת החקלאית של הערבה מהווה כ-60% מהייצוא הטרי של ישראל ו כ-60% מאהדת ישראל בעולם".

הנשיא בירך את מבקרי התערוכה וחקלאי הערבה לרגל ט"ו בשבט, ואת ניצב יוחנן דנינו על מינויו למפכ"ל "כל מועמד הרוצה להיות מפכ"ל המשטרה שיוכיח את עצמו בדרום, ואתה הוכחת עצמך בצורה נפלאה, אנחנו גאים בך".

התערוכה החקלאית המניפה את דגל הפיתוח החקלאי בישראל, פתחה היום את שעריה לקהל הרחב, ובמהלך היום הראשון ביקרו בה מעל 7,000 איש. בתערוכה מציגות 200 חברות מהארץ והעולם את החידושים האחרונים והפיתוחים הטכנולוגיים בתחומי החקלאות. המבקרים נהנו גם מסיורים מודרכים בחממות המחקר בתחנת "יאיר", ושוק איכרים ססגוני עם שפע מהתוצרת המשובחת של חקלאי הערבה.

התערוכה החקלאית הגדולה בישראל יום פתוח 2011, תיערך גם מחר (יום חמישי ה-20 בינואר) ופתוחה לקהל הרחב ללא תשלום.