הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שלום שמחון קיים את סיורו האחרון כשר החקלאות בערבה


שמחון שסיים שלוש קדנציות כשר החקלאות (שתיים מהן רצופות) אמר כי הוא משאיר חקלאות לתפארת ויעמוד לרשות הנושא בכל תפקיד שיישא בו. לסיור בערבה התלוותה אל השר שמחון שרת החקלאות הנכנסת, אורית נוקד. ביום ראשון יערך טקס חילופי השרים במשרד החקלאות

מערכת פורטל החקלאות  20-1-2011


השר שלום שמחון קיים היום את סיורו האחרון כשר החקלאות ופיתוח הכפר, בתערוכה החקלאית במו''פ ערבה תיכונה וצפונית תמר. לשר שמחון התלוותה שרת החקלאות הנכנסת אורית נוקד.

השניים בישלו ירקות מוקפצים מתוצרת הערבה, בהנחיה צמודה של מנהל מו"פ ערבה תיכונה וצפונית אילון גדיאל. התערוכה החקלאית הגדולה בישראל התקיימה במהלך יומיים, ב''תחנת יאיר'' בחצבה, בה הציגו כמאתיים חברות מהארץ והעולם, את החידושים הטכנולוגיים והפיתוחים החדשים של זני פרחים, ירקות ופירות מובחרים המשווקים לרחבי העולם. מהערבה התיכונה מיוצאים לחו''ל מעל 60% מתוצרת הירקות של מדינת ישראל.

השר שמחון שסיים שלוש קדנציות כשר החקלאות (שתיים מהן רצופות) ויעבור לכהן בתפקיד שר התמ''ת, אמר כי הוא משאיר חקלאות לתפארת ויעמוד לרשות החקלאות בכל תפקיד שיישא בו. עוד סיפר שמחון, כי בתקופתו עבר המשרד מהפכה במעבר לחקלאות ידידותית לסביבה, וחקלאות המתבססת על עבודה ממוכנת.

עם התפטרות של השר הרצוג, שהחזיק בסמכויות פקיד היערות, ועזיבת שמחון שהעביר לו את אותן עקב התמודדותו על ראשות קק"ל, הוחזרו סמכויות פקיד היערות לשרת החקלאות הנכנסת.

ביום ראשון הקרוב יתקיים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר בבית דגן טקס חילופי השרים במשרד.