הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


סוף עונה - מכירת חיסול במשק המים


בעקבות הודעת האוצר כי יפעל להקמת פרויקטים לשיקום משק המים, שימומנו על-ידי האזרחים ויגרמו לעלייה נוספת בתעריפי המים, נמסר מארגון עובדי המים: ''ממשלת ישראל הוציאה את עצמה היום מן השותפות עמנו, האזרחים, ובכך איבדה באופן אוטומטי גם את זכותה לקבוע את מחירי המים שנשלם''

מערכת פורטל החקלאות  25-1-2011


בארגון עובדי המים הביעו תמיהה על כך שהמדינה חושבת, משום מה, שיש לה את הזכות לגבות מהצרכנים מחירי עתק עבור שירות בסיסי כמו אספקת מים, אך מעדיפה לוותר על חובתה לממן את שיקום משק המים הישראלי מתקציבה.

מנכ"ל הארגון, ארז וייסמן, אמר כי המדינה מפריטה את עצמה לדעת ומתנערת לחלוטין מכל אחריות. ''אין כבר שום הדדיות בין מה שהמדינה חייבת לספק לאזרחיה לבין מה שהאזרחים חייבים למדינה. הרי לא יעלה על הדעת שכל פרויקט תשתית שהמדינה מקימה, בוודאי לאחר שנים של הזנחה כפי שהיה במשק המים, יממומן מכיסם הפרטי של האזרחים. איך יתכן שממשלה, שנשארת עם עודפי תקציב של כ-12 מיליארד ש"ח ומעלה מיסים יותר מכל ממשלה אחרת, מציעה שהצרכן יסבסד הקמת פרויקטים ממשלתיים במקום להקצות לכך כספים מתקציב המדינה? זהו אבסורד מוחלט''.

וייסמן טען כי העברת המימון של פרויקטים כאלה לידי האזרחים הופכת באופן מיידי את המים לרכושם של האזרחים וקרא לרשויות להתנתק מן המנגנון הממשלתי ולנהל באופן עצמאי את משק המים שלהן. לדבריו קיימות בשטח דוגמאות לניהול עצמאי של משק המים ע"י רשויות מקומיות, המוכיחים כי הדבר ניתן ואף יעיל יותר מן השיטה הקיימת ''קחו לדוגמא את ראשי עיריית ראשון לציון, הקודם והנוכחי, שהודיעו למדינה כי הם מוותרים על מעורבותה ה"מבורכת" וינהלו את משק המים של העיר באופן עצמאי. יחד עם תאגיד המים שלה, טייבה עיריית ראשל"צ את בארות המים שהומלחו והקימה מתקן התפלה משלה, המספק מים לתושבי העיר בתעריף נמוך יותר מבכל ישוב אחר. מאחר והמדינה אינה מוכנה למלא את חלקה בשותפות עמנו, אני קורא לכל ראשי הרשויות לשתף פעולה עם תאגידי המים ולקחת את ניהול משק המים שלהם לעצמם, לטובת האזרחים ולטובת משק המים הישראלי כולו'' אמר וייסמן

ארגון עובדי המים הינו הארגון המוביל בייעוץ, תכנון וטיפול במערכות וטכנולוגיות מים וסביבה מאז 1954. הארגון מלווה ומייעץ לתאגידים, אגודות מים, רשויות, חקלאים וחברות מים ותשתיות בתכנון, ניהול וטיפול במערכות המים שבאחריותם.