הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מגדלי התמרים: המשבר עבר - נרשמה עלייה של 15% בצריכה


עם סיום עונת הגדיד יתקיים הכנס השנתי של מגדלי התמרים במלון לאונרדו קלאב בים המלח בתאריכים 26-27.1, ויכלול דיונים מקצועיים, פרסומי מחקרים ותחזיות לשנים הבאות. ענף התמרים, שידע תקופת שפל בין השנים 2007-2010 בשל המשבר העולמי, יוצא מממנו ומצביע על עלייה של 15% בביקוש לתמרים בשוק הישראלי ובשווקי הייצוא

מערכת פורטל החקלאות  26-1-2011


ענף התמרים, שידע תקופת שפל בין השנים 2007-2010 בשל המשבר העולמי, יוצא מהמשבר ומצביע על עלייה של 15% בביקוש לתמרים בשוק הישראלי כמו גם בשווקי הייצוא. גדיד 2010 כלל 27,500 טון, מהם כ-14,500 טון מזן ה"מג'הול". נתוני סיכום שנת 2010 מצביעים על ייצוא של 11,400 טון בשווי של כ 60 מיליון דולר.

בשולחן תמר של מועצת הצמחים מעריכים כי הגידול בצריכה נובע מהמודעות הגוברת לבריאות והכרה ביתרונותיו הבריאותיים של התמר. התמר, העשיר בנוגדני חמצון, סיבים תזונתיים, ויטמינים וברזל, מהווה רכיב חשוב בתזונה בריאה לכל אדם ולעושים בפעילות גופנית בפרט. דיאטנים ממליצים על אכילת תמרים לפני פעילות גופנית ועד כ – 15 דקות מסיום פעילות גופנית מאומצת להתאוששות מהירה וחידוש מאגרי הגליקוגן בגוף.

יו"ר שולחן תמר במועצת הצמחים: "בכנס השנה ישתתפו כ-450 מגדלים וזוהי הזדמנות בעבור כולנו לחלוק מידע וליצור שיתופי פעולה הדדיים. נסכם את השנה החולפת ונבחן יחד את האתגרים שעוד עומדים לפתחנו לשנים הבאות כמו החרמות על פרי ישראלי בעולם."

בכנס השנתי יתארח בין היתר פרופ' מיקי אבירם, מנהל המעבדה לחקר ליפידים בפקולטה לרפואה של הטכניון בחיפה, שידבר על מחקרו מהשנה החולפת שקבע שהתמר עשויי לעכב במידה ניכרת את חמצון הכולסטרול הרע, LDL, ובחלק מהזנים אף יכולת לסלק עודפי כולסטרול מתאי דופן העורק (מאקרופאגים).