הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ארגון עובדי המים: ''פחת המים אינו גזירה משמיים''


על-פי פרסומים מהימים האחרונים עולה כי בעוד שבחלק מהרשויות המקומיות שטיפלו בנושא, עומד פחת המים על כ-5% מהכמות לכל היותר, הרי שברשויות אחרות אחוזי הפחת גבוהים בהרבה ומגיעים לכ-40% מהכמות ואף יותר. ברשות המים קוראים לתאגידים והרשויות שטרם טפלו בבעיה, לבצע בהקדם סקרי פחת לצורך הכנת תכנית פעולה מותאמת לצרכיהם, בכדי למנוע בזבוז מיותר בעיצומו של משבר המים

מערכת פורטל החקלאות  27-1-2011


בסקרי מים שערכו מומחי ארגון עובדי המים במספר רשויות מקומיות, התגלה כי פחת המים הגיע במקומות מסוימים לעשרות אחוזים מצריכת המים של הרשות. פחת זה נגרם בשל מערכות מים שאינן יעילות ובשל ליקויים בצנרת הגורמים לדלף ונזילות.

מנכ"ל ארגון עובדי המים ארז וייסמן מציין כי בחודשים האחרונים חל שינוי ברמת היחס והטיפול בפחת המים ברשויות המקומיות וקורא לתאגידים והרשויות שטרם טפלו בבעיה, לבצע בהקדם סקרי פחת לצורך הכנת תכנית פעולה מותאמת לצרכיהם, בכדי למנוע בזבוז מיותר בעיצומו של משבר המים.

''אין ישוב שלא מאבד מים במדינת ישראל, בין אם הסיבה היא גניבה, פחת, אבזור לא נכון וגורמים אחרים. על פי הנתונים שבידינו, קיימים ישובים שבהם אחוזי אבדן המים הינו גבוה במיוחד, אולם ישנן דרכים יעילות ביותר להתמודד עם בעייה זו'' אומר וייסמן.

עוד מוסיף וייסמן, כי מחיר המים מגלם בתוכו כיום גם את עלות הטיפול בתשתיות הלקויות ויש לוודא שטיפול זה אכן מתבצע. ''כאשר מדינת ישראל מעלה את מחירי המים לרמות אבסורד, אנו נמצאים במצב שלא מאפשר לנו את המותרות של בזבוז מים אך ורק בשל צנרת לא תקינה או חוסר תשומת לב''.

וייסמן מציין כי בידי ארגון עובדי המים הידע, הציוד והנסיון המקצועי לביצוע סקרי מים לאיתור ולפתרון נושא הדלף בעומק של עד 7 מטרים ובדיוק של עד 40 ס"מ: ''ביישובים הרבים שבהם ביצע הארגון התיעלות של משק המים, נחסכו עשרות אחוזים בצריכת המים, מה שהביא לחסכון אמיתי ומשמעותי במים וכמובן חסכון כספי ניכר החשוב במיוחד בתקופה קשה זאת''

ארגון עובדי המים, אגודה חקלאית שיתופית בע"מ, נוסד בשנת 1954 במטרה ליעל את השימוש במים, לשפר ולשכלל את מערכות המים של לקוחות האגודה וצרכני המים, להכשיר אנשי ניהול ותפעול, לקדם ולשפר את הטכנולוגיה והידע התפעולי והניהולי של מערכות לאספקת מים, השקיה, ניצול שפכים והשבת קולחים. הארגון, שבו חברים מאות ישובים במגזר הכפרי (קיבוצים ומושבים) ואגודות מים, משמש כנציג מקצועי בתחומי המים לסוגיהם. השירות שניתן הינו אוביקטיבי ומקצועי.