הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מאיר צור מונה למזכ''ל תנועת המושבים


מאיר צור (46), ממושב עין יהב שבערבה, יחליף בתפקיד את איתן בן דוד שכיהן כמזכ''ל התנועה ב-7 השנים האחרונות. צור, קצין צנחנים לשעבר, מילא בעבר תפקידים בכירים בארגונים החקלאיים השונים של חקלאי ישראל ובהם: יו"ר שולחן ב''אגרקסקו'', דירקטור בחברה לפיתוח, חבר מועצת המנהלים של תנובה ומנכ''ל אגודת השיווק יופי של ירקות

מערכת פורטל החקלאות  27-1-2011


בתום 7 שנים בתפקיד מזכ"ל תנועת המושבים, מסיים איתן בן דוד בימים אלה את כהונתו. בטקס בו השתתפו בכירי ענף החקלאות והתעשייה, ובהם; שר התמ"ת שלום שמחון, מנכ"ל אגרקסקו היוצא שלמה תירוש, וראשי מועצות אזוריות, נכנס לתפקיד מאיר צור.

בתחילה לא ישב צור בשולחן הנשיאות, ורק לאחר הפצרות חברים רבים עלה לבסוף לבמה ואמר, בצניעות האופיינית לו: "באתי לעשות את העבודה. אני לא מחפש את אור הזרקורים".

איתן בן דוד בירך את המזכ"ל החדש והוסיף: "הייתה לי זכות גדולה להוביל את תנועת המושבים. דווקא בעת הנוכחית, יש לטפח את ערכי ההתיישבות והחלוציות ותנועת המושבים תמשיך להוביל בתחום".

מאיר צור (46) ממושב עין יהב שבערבה, קצין צנחנים לשעבר, מילא בעבר תפקידים בכירים בארגונים החקלאיים השונים של חקלאי ישראל ובהם: יו"ר שולחן ב"אגרקסקו", דירקטור בחברה לפיתוח, חבר מועצת מנהלים של תנובה ומנכ"ל אגודת השיווק "יופי של ירקות''.

בישיבת מזכירות התנועה האחרונה נבחר צור פה אחד לתפקיד. צור הודה לקודמו בתפקיד ואמר: "אני מודה לחברים על האמון שנתנו בי. אעשה כל שביכולתי על מנת להוביל את התנועה להצלחות נוספות גם בעתיד".

איתן בן דוד, המזכ"ל היוצא, אמר בטקס: "הייתה זו זכות גדולה לעמוד בראש תנועת המושבים ולהוביל תהליכים שישפיעו על המרחב הכפרי וההתיישבות בעתיד הקרוב. ראיתי בתפקידי שליחות שאין דומה לה ופעלתי לקידום המשק המשפחתי ועתידה של החקלאות בישראל".

תנועת המושבים, אחת מאבני היסוד במפעל הציוני, הנה הגדולה מבין תנועות ההתיישבות ומאגדת בתוכה 254 מושבים , הפרושים מאביבים שבצפון ועד פארן שבדרום ובהם מתגוררים כ-130 אלף אנשים. התנועה מייצגת את מושביה מול השלטון המרכזי ומשרדי הממשלה במגוון התחומים הנוגעים במרחב הכפרי כגון ומקפידה לשמור ולעקוב אחר זכויות האגודות וחבריהן בכל המוסדות השונים ולייצגן בבעיות המתעוררות ובנושאים שבמחלוקת, מול כל הגורמים הקשורים למרחב הכפרי. התנועה הנה נושאת הדגל במאבק על שימורו, ביסוסו ופיתוחו של המרחב הכפרי אשר יאפשר לדורות הבאים לעסוק בחקלאות תוך כינון סביבה אטרקטיבית ומאתגרת . www.tmoshavim.org.il